goede laptop voor school/gaming

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvsc

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
hallo,

Ik moet voor school een laptop aanschaffen maar mijn vraag is kan ik met deze laptop goed gamen (zoals minecraft, League of Legends, Dirt 3, Black Ops 2) en kan ik hem goed voor mijn schoolwerk gebruiken?
Budget €650

groeten van,

leonvsc

Laatst bewerkt:
Ik zou je een DELL Inspiron 17R (of 15R) aanraden met volgende opties:
Intel i7
8GB Ram
1 GB Video ram op zijn minst

Prijs: +- 800 Eur voor 17''
+- 700 Eur voor 15''

Ik heb hem al enkele maanden, en ben er wel tevreden over.

http://www.dell.com/be/p/laptops?~c...~0~196669,41105~0~3280673,93410~0~1450395&p=1

TIP: Je zegt nu Dirt, etc.. voor games, maar denk wel dat binnen een paar maanden er weer iets nieuws is. Intel i5 zal miss genoeg zijn,
maar ik zou toch ineens een i7 pakken , anders ga je er spijt van hebben later :)

Mijn neef heeft een laptop met die grafische kaart (jouw link), is zeker niet slecht. Maar het kan bij hem Far Cry 3 enkel op Medium - 800x600
En ik met die inspiron Medium - 1600x900 hoewel ze evenveel video geheugen hebben

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
€800 is net iets te duur wil niet hoger gaan dan €650

wat voor laptop zouden jullie mij dan aanraden met de specs uit mijn 1e bericht

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Maxim,

Een intel I5 is ruim voldoende voor gaming. Het verschil tussen een I5 en een I7 in gaming performance is minimaal. Het geheugen van een videokaart maakt ook niet zo heel veel uit. Je moet wel genoeg hebben, maar aan 1GB heb je al genoeg met een 15-17" scherm. Het geheugen is alleen voor de pixels van het scherm en met hoeveel schermen je speelt. Dus bijv. als je met 3 schermen wil spelen heb je toch al snel 4GB+ vRAM nodig.

Het ligt aan de videokaart op welke settings je het spel kunt spelen. Nou heb ik zelf geen verstand van laptops, dus dat laat ik maar aan de andere over. Wat ik wel weet, is dat je voor 650 euro geen gaming laptop hebt. Toch zou je voor deze prijs wel de genoemde spellen op low of misschien Mid kunnen spelen.

Laatst bewerkt:
verder nog mensen die weten of ik met deze laptop goed kan gamen hoeft niet op ultra ofzo maar zou het wel op high kunnen?

Nee, black ops 2 kan absoluut niet op high, denk eerder aan low. De rest kan wel op hoge(re) instellingen. Veel beter ga je overigens niet krijgen binnen dit budget.

black ops 2 is niet zwaar k1pje dat draait op een engine van +/- 7 jaar oud dus denk dat ultra nog wel te doen is, natuurlijk wel op een lagere resolutie dus geen 1080P.

klikerdeklik
de GT645M kan BF3 op een resolutie van 1366x768 prima op high aan en dat spel is grafisch zwaarder dan cod blops 2

klikerdeklik zelfde type laptop maar met groter scherm en grotere resolutie

Laatst bewerkt:
Topic verplaatst van Hardware-Aankoop nieuw systeem/Upgraden ----> Laptop (Of de aankoop daarvan).

Succes met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan