Goede moederbord met budget

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijhelpenjou

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hey kan iemand me een goede moeder bord linken via alternate mijn budget is 70 euro alvast bedankt (ps het is voor games)

Laatst bewerkt:
Even ter verduidelijking.
Je kunt hier dus verder gaan met je vraag. Niet in andermans topic je vragen gaan stellen.
Dat is ook niet netjes tegenover de persoon die je probeert verder te helpen in dit topic. Je geeft nu de vraag de status opgelost, en laat niet meer van je horen. Je zou allerminst nog even kunnen zeggen dat je er inmiddels al uit bent. Dat is wel zo netjes tegenover andere gebruikers.

Je status staat hierbij weer op "niet opgelost".
Enne... lees dit eens door. Staan veel nuttige tips in voor forumgebruik. Topic omhoog schoppen bijvoorbeeld.

Even ter verduidelijking.
Je kunt hier dus verder gaan met je vraag. Niet in andermans topic je vragen gaan stellen.
Dat is ook niet netjes tegenover de persoon die je probeert verder te helpen in dit topic. Je geeft nu de vraag de status opgelost, en laat niet meer van je horen. Je zou allerminst nog even kunnen zeggen dat je er inmiddels al uit bent. Dat is wel zo netjes tegenover andere gebruikers.

Je status staat hierbij weer op "niet opgelost".
Enne... lees dit eens door. Staan veel nuttige tips in voor forumgebruik. Topic omhoog schoppen bijvoorbeeld.

jah maardan mocht hij onderhand al wel hebben gereageerd

Je weet dus nog steeds niet wat omhoog schoppen betekend... :rolleyes:

Intel Core 2 Duo E8200 2.66GHz 1333 6MB Box
Harddisks 3,5 inch SATA -
1 x Seagate Barracuda 7200.10
Moederborden Socket 775 -
1 x Asus P5K

Behuizingen - Koelers
1 x Coolink SWiF 1200
DVD-reWriters IDE -
1 x Asus DRW-1814BL
Voedingen tot 600 Watt (430W)
1 x Antec Earthwatts
en de videokaart kom ik nog niet echt uit

Heb je dat al????
Ik begrijp het geloof ik niet zo goed?

Intel Core 2 Duo E8200 2.66GHz 1333 6MB Box
1 x Seagate Barracuda 7200.10
1 x Asus P5K

Behuizingen - Koelers
1 x Coolink SWiF 1200
DVD-reWriters IDE -
1 x Asus DRW-1814BL
Voedingen tot 600 Watt (430W)
1 x Antec Earthwatts
en de videokaart kom ik nog niet echt uit

Heb je dat al????
Ik begrijp het geloof ik niet zo goed?

Ik heb het al bedankt

Je weet dus nog steeds niet wat omhoog schoppen betekend... :rolleyes:

jah ik begrijp het nou maar daarvoor van in andermans topic verder gaan was ik even in de war want ik wou niet een andere topic openen over hetzelfde onderwerp en ik dacht dat die andere zijn vraag al was beantwoord

en ik snap dus helemaal niet dat je een topic over een moederbord begint terwijl je er al een hebt.
Hoe zit nou precies???

Laatst bewerkt:
en ik snap dus helemaal dat je een topic over een moederbord begint terwijl je er al een hebt.
Hoe zit nou precies???

nou ik had er al een de p5k die blijkt dus goed te zijn maar ik heb ff de bugdet veranderd. Ik wou dus eigenlijk zeggen of iemand een betere moederbord weet van rond de 100 euro.

Wat schiet je daar nu mee op als je al een moederbord gekocht hebt, die Asus P5K:o

Hey

Hoe weet ik of een onderdeel te snel is voor een pc want als je een hele snelle videokaart hebt hoe weet je dan dat de rest het wel aankan beeldscherm enal

Laatst bewerkt:
Wat jij bedoeld is denk ik budget hardware combineren met hi-end hardware.
Of verouderde hardware upgraden met hi-end hardware. Op die manier creëer je de bekende bottleneck.

Je zult om maximaal te kunnen presteren hardware bij mekaar moeten zoeken die bij mekaar past. Bij een snelle grafische kaart hoort een snelle chipset en processor bijvoorbeeld.

Heb je een component er tussen zitten die verouderd of minder snel is, zal die het wel aankunnen, alleen profiteer je niet van de maximale prestaties.

Wat jij bedoeld is denk ik budget hardware combineren met hi-end hardware.
Of verouderde hardware upgraden met hi-end hardware. Op die manier creëer je de bekende bottleneck.

Je zult om maximaal te kunnen presteren hardware bij mekaar moeten zoeken die bij mekaar past. Bij een snelle grafische kaart hoort een snelle chipset en processor bijvoorbeeld.

Heb je een component er tussen zitten die verouderd of minder snel is, zal die het wel aankunnen, alleen profiteer je niet van de maximale prestaties.

nee je moet deze vraag afzondere met die andere ik ben bezig onderdelen te zoeken voor een nieuwe pc (dus allemaal nieuwe) die ik inelkaar wil zetten. En mijn vraag was nou hoe weet ik of een moederbord die of maakt dat niet zo uit als ze allemaal nieuw zijn lukt het wel. Zo heb ik hem nu

Geheugen DDR2-667 -
GeiL 2 GB DDR2-667 Kit
Seagate Barracuda 7200.10
Asus P5KC
Behuizingen - Koelers
Coolink SWiF 1200
DVD-reWriters IDE -
Asus DRW-1814BL
Voedingen tot 600 Watt -
Antec Earthwatts
Grafische kaarten nVidia PCIe -
Club 3D 8600 GT Overclocked

Socket 775
Kloksnelheid: 2.66GHz
Bussnelheid: 1333MHz
L2 Cache: 6MB
Core 2 Duo
Boxed
Dual-Core

Het pk5 moederbord is prima.
Je kiest wel oor langzaam geheugen
Voor iets meer heb je 1066mhz geheugen b.v. deze
ddr3 kan ook, maar dan ben je wel €100, meer kwijt: voorbeeld

Verder is het moederbord wel geschikt voor crossfire, maar niet voor sli
Wanner je ooit twee video kaarten wil combineren is dit niet de goede keuze in combinatie met de nvidea 8600gt.

Er zit wel nog een PATA aansluiting op, dus de IDE asus brander zal geen probleem vormen.

Het pk5 moederbord is prima.
Je kiest wel oor langzaam geheugen
Voor iets meer heb je 1066mhz geheugen b.v. deze
ddr3 kan ook, maar dan ben je wel €100, meer kwijt: voorbeeld

Verder is het moederbord wel geschikt voor crossfire, maar niet voor sli
Wanner je ooit twee video kaarten wil combineren is dit niet de goede keuze in combinatie met de nvidea 8600gt.

Er zit wel nog een PATA aansluiting op, dus de IDE asus brander zal geen probleem vormen.

jah maar de p5k moederbords die ik tot nu toe heb gezien hebben dit gezeik

Overige informatie Het tweede PCIe x16 slot is met 4 lanes aangesloten.

Let op! DDR2-1066 en DDR3-1333 geheugen wordt alleen ondersteund door de fabrikant wanneer er modules worden gebruikt van de memory QVL (Qualified Vendors List) van de fabrikant. Raadpleeg de website van de fabrikant of de gebruiksaanwijzing voor de lijst met compatible geheugen.

behalve bij deze Asus P5E-VM DO Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, µATX

Videokaarts combineren? wat heeft dat voor effect en is dat wel nodig?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan