Goede netwerkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi,

Ik heb internet van Ziggo: download 15 Mbit/s en upload 1.5 Mbit/s. Welke kaart kun je het best gebruiken?

Groetjes,
Sarita

Daar heb je niks bijzonders voor nodig hoor.
Gewoon een standaard netwerkkaart rond de 10 - 15 euro doet het prima.

Bedankt voor de reacties.

Ik dacht dat je toch wel een redelijke goede netwerkaart moest hebben als je snel internet hebt. Internet is best traag en ik dacht dat het misschien daar aan kon liggen. Maar dat maakt waarschijnlijk niets uit.

Is er iets anders wat er voor kan zorgen dat internet traag is?

Ik heb het net getest:
DL: 19.60 mb/s
UP: 2.85 mb/s
Ping: 10 ms

Ik heb een Z3 abonnement bij Ziggo, voorheen wanadoo:
down 20 Mbit/s
up 3 Mbit/s

Ik heb een alles-in-1 extra pakket

Laatst bewerkt:
Dat is dus prima en snap ik niet waarom je zegt dat je langzaam internet hebt?
Is dat met downloaden misschien en hoe download je dan of waarmee?

Ja, volgens de test is het ook goed.

Internet is langzaam als ik aan het surfen bent. Het downloaden gaat ook wel langzaam, ik haal nooit iets binnen met minimiaal 1 mb/s. Maar ik erger me het meest tijdens het surfen. Soms duurt het een tijdje voordat ik bv telegraaf.nl en of google te zien krijg of dat ik tenminste op iets kan klikken.

Ik zou je PC maar eens gaan optimaliseren en schoonmaken.

Ga eens scannen met de FREE VERSIE van Superantispyware en download ook CCLEANER eens en laat die zijn werk eens doen.
Daarna eens defragmenteren. Het feit dat jij langzaam surft ligt waarschijnlijk aan je systeem maar zeker niet aan je verbinding of netwerkkaart.
Wat betreft het downloaden, hier ben je afhankelijk van de snelheid waarmee het bestand wordt aangeboden. Vaak kom je niet aan hoge snelheden met de reguliere P2P programma's en Torrents. Wil je hoge snelheden dan zou je met nieuwsgroepen moeten gaan werken in combinatie met een Payserver !
Dan ben je zeker van een hoge snelheid.

Laatst bewerkt:
Ik ben nu mijn pc aan het scannen.

Ik wist sowieso dat ik geen hoge snelheden zou halen bij het downloaden van torrents, maar ook niet dat de snelheid soms niet eens boven de 30 kb/s komt.

Ik had toevallig vorige week iets gehoord over het downloaden met nieuwsgroepen en heb toen ftd, grabit en newsleecher gedownload. Daar begreep ik echt niets van, ik krijg niet eens de nieuwsserver van ziggo verbonden met een programma. Ik had gedacht dat als ik op een paar knoppen zou drukken, het wel zou werken, maar dat viel echt tegen. Wel jammer

Bedankt voor de link. Ik heb ook al diverse handleiding doorgelezen en uitgeprobeerd, maar ik snap er nog niets van. Ik wil het wel nog een keer proberen. Welke programma kan ik dan het best gebruiken?

Ik gebruik Grabit en die is redelijk eenvoudig en pakt de bestanden zelf uit en repareert ze waar nodig en zet ze netjes voor je klaar zodat je je film kan branden of dergelijke.
Het komt in het kort hier op neer.
Je zorgt dat je een NZB bestand krijgt en deze open je met Grabit en deze haalt hem binnen, pakt hem uit en repareert hem en zet hem klaar voor je en klaar ben je.
Ik zit zelf ook bij Ziggo maar ben er niet kapot van en zodoende heb ik een abbo bij Eweka en die is veel beter en heeft bijvoorbeeld een veel hogere retentie.

Ik had grabit ook gedownload, maar ik kreeg de server niet verbonden, server van Ziggo. Ook was het zo dat ik maar 1x kon zoeken.

Zo'n NZB bestand haal je natuurlijk van een server. Als je bijvoorbeeld een spelletje via een server wilt downlaoden, gaat het dan via de server van Ziggo of gaat het anders?

Een NZB bestand haal je bijvoorbeeld van FTD af maar er zijn ook genoeg sites waar deze aangeboden worden.

He? Je hebt dus ftd nodig om iets te kunnen downloaden en dat in combinatie met bv grabit? Hoe doe je dat? Ik snap het nu echt niet meer.

Op FTD kan je alles wat aangeboden wordt vinden en zo zijn er ook diverse sites die dat doen. Daar staan dus alle films en dergelijke op. Vanaf die site of FTD haal je een NZB bestand binnen die je opent met Grabit. Zo simpel is het.

Ah oke, het klinkt inderdaad simpel. Ik krijg alleen de niuewsserver niet verbonden met ftd en grabit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan