1. Pak een paar tyripjes (20)
2. Bouw eerst je voeding in kast.
3. Schat welke kabels je nodig hebt van je voeding en hoeveel lengte je nodig hebt.
4. De rest van je kabels doe je netjes wegwerken achter je moederbord (Waar hij komt te zitten)
5. Schroef je moederbord in je kast (Draai je schroeven niet te strak aan)
6. Monteer je processor en koeler op het bord.
7. Bevestig kabels van je moederbord processor en aan en uit switch.
8. Prik je geheugen modules op het bord.
9. Plaats je de Hardeschijven
10. Prik de kabels in je hardeschrijven (Voeding en de rode kabel) Let erop dat de Rode kabel op een Sata 3 Aansluiting zit)
11. Plaats DVD speler
12 kabels bevestigen DVD speler
13. Plaats je videokaart (Uiteraard haal je 1 zilveren/zwarte klepje recht tegen over je Pcie aansluiting zodat de videokaart past)
14 Voeding kabel op je videokaart pluggen
15. Voorzie je ventilatoren van Stroom.
16. Kabels nog is netjes weg werken met behulp van tyrips (Niet te strak aantrekken)
17. Eventueel als je genoeg draad heb, overgebleven kabels aan bovenkant van je kast plakken.
18. Loopt nog een keer alles na, of het goed vast zit en of de processor koeler niet
te los zit.
19. Kast dicht doen.
20. Voeding kabel in je pc.
21 Beeldschermen ect aansluiten.
22. Pc starten
23. Druk op F2/Del bij het bootscherm (Ga je naar je bios)
24. Controleer of je alle onderdelen ziet.
25. Zet je bootvolgorde als volgt. SSD of HD > DVD drive > USB
(Hoe je de kleine kabeltje moet bevestigen voor de aan en uitknop, staat in je moederbord handleiding) Dit weet ik niet zo 1 2 3 uit mijn hoofd.
Als je een SSD hebt. Deze als eerst alleen aansluiten, na instalatie normale HD aansluiten. In Windows kan je daar je D:/ station van maken.
Wat men ook al aangaf je kan gewoon naar de chat van de site, daar kunnen we je helpen als je ter plekke bezig bent.
is waar maar 60 euro is wel wat alleen als ik bij zelfbouw en er iets stukgaat is het ook een duur grapje.
Dan zeg je dat je te maken hebt met een DOA ^^ en heb je recht op je garantie.
PS: Je heb ook koelpasta nodig