goede pc beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Berichten
283
Goedendag,

Wie kan mij vertellen wat een goede en betrouwbare computer beveiliging en virusscanner in een is voor mijn pc.
Ik moet er veilig mee kunnen internet bankieren en andere zaken op internet mee kunnen doen en de virusscanner moet ook goed zijn watbetreft trojan horses, mailware en virussen en dergelijke.

Wie kan mij vertellen welke ik hiervoor het beste kan gebruiken, en het liefst ook nog gratis.

groet Peter
 
he peter
ik denk dat avg internet security 2013 wel goed is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo gast0674,

Ik heb zelf ook op internet al wat rond zitten snuffelen en kwam bij COMODO INTERNET SECURITY uit, ken jij deze?

groet Peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hmm... nee die ken ik niet.

ik raad je aan Avg internet security 2013


Ik gebruik momenteel ook avg internet security 2013
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@leandrokippuw je bent accoord gegaan met de regels van Helpmij en dat betekent;
Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig is.
Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlagen die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').
Naar warez mag niet worden gevraagd.
Ook het vragen naar CD en DVD hoesjes is op Helpmij.nl niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. het copyright.


http://www.helpmij.nl/forum/register.php?hr=ja
 
AVG is zeker niet de beste. Laat zeker de laatste tijd nogal wat door heb ik gemerkt. Bij avcomparitives.org kun je allerlei test nalezen. Resultaat is een beetje als bij auto's . Echt slechte zijn er niet, en voor de rest is het een kwestie van smaak.
NOD32 is mijn favoriet. Licht en goed.


@leandrokippuw. Ik ben geen mod, maar gekraakte software word hier niet gewaardeerd. Zie ook de huisregels.
 
360 staat hopelijk voor het aantal meters dat je dit product moet weggooien. Staat volgens mij nog altijd met stip op 1 als het gaat om gebruikte resources. Oftewel 1/3 van het geld dat je aan je pc uitgeeft wordt opgebruikt door je virusscanner.

Sorry. Ik ben geen fan.
 
Virusscanners zijn een kwestie van smaak, maar naar mijn mening moet je de pakketten vermijden. Virusscanners zijn virusscanners, daar horen geen tune-up programma's bij te zitten. Mijn favoriet Is op dit moment Microsoft security essentials. De enige die ik echt nooit zou aanraden is norton. Die veroorzaakt meer problemen dan dat hij verhelpt.
 
:thumb: Heb nooit wat anders dan Nod 32 ( jaaren:D ) + Microsoft security essentials ... :thumb:
Lang geleden had ik Norton ( compleet ! ) licentie ..... en langs Norton altijd problemen ... :-(
 
Laatst bewerkt:
Feitelijk blijft het altijd een kwestie van smaak, en bovenal ook gezond verstand gebruiken.
Mijn advies is eigenlijk om een gewoon antivirus programma te gebruiken en géén pakket
met bijv. firewall erbij, zoals de grote jongens (Norton, Mcaffee etc.) deze pakketen
vertragen je pc zoals anderen ook al aangaven... Windows in dit geval heeft zelf namelijk
ook al een ingebouwde firewall evenals reguliere modems/routers.
Dus eigenlijk heb je met zo'n AV-pakketten, dubbele firewalls die elkaar gegarandeerd gaan bijten..:(

Zelf gebruik ik zoals Royonix NOD virusscannner, windows Firewall. Daarnaast regelmatig MalwareBytes
en/of Ccleaner laten scannen.... samen met gezond verstand gebruiken blijf ik zo gelukking al jááaren
gevrijwaard van virussen en andere rotzooi.

Ze zeggen ook niet voor niks dat de grootste fout van een computer vaak aan het toetsenbord of muis
zit....:d
 
Hoi 'martens',
Als ik deze mag adviseren (Internet Security Pack van EMSISoftware) die ik ook zelf al twee jaar gebruikt.
Eerste effe goed ‘tests en reviews’ lezen : http://www.anti-malware-reviews.com/
Groetjes en succes....
 
Laatst bewerkt:
Als ik alleen Microsofi security essentials en de windows firewal aanzet is dat voldoende voor bv internetbankieren e.d.
 
Hallo de jaen, ik hoor ook goede verhalen over micorosoft security essentials, beschermt het dan niet voldoende?
 
kijk maar eens op av comparatives test, daar staan ze als één der zwaksten ... zowel op herkenning als verwijdering.
 
:d Het is zo dat geen bestaande antivirus ALLES kan, .... MSE ook NIET alles kan ....:d en bestaat altijd een soort van iets dat je gevaar noemmen kan ( virussen/malware enz ! ), zoals bij MSE zo bij elk andere antivirus beveiliging enz...
Microsoft Security Essentials is hier/- en daar en af/en toe niet echt voor bepaalden malware detectie's, maar MSE scoort wel op alle andere gebieden daardoor is niet te vervangbaar geworden enz.. enz... ( en in het kort, ... het is veel meer over te zeggen ! ! )....:D
En ietsjes meer over hier kan je lezen -->> http://tweakers.net/nieuws/81408/mi...als-scoort-slecht-in-malwaredetectietest.html
Maar over andere vormen van testjes en vergelijkingen enz.. bij ALLE antivirusen hier kan je ook iets lezen ..:D:d -->> http://www.nod32.nl/vergelijking/default.aspx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan