Goede PC en Upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedstarYT

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2014
Hallo :)

Ik zal al even mijn huidige specs zetten:
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64-bit
Processor: Intel Core i7 2600K @3.4 Ghz
Ram: 16,0 Gb Dual-kanaal DDR3 @ 668Mhz
Moederbord: Asus P8P67 (LGA1155)
Videokaart: Nvidea GeForce 210
2Tb HDD en 60Gb SSD
Voeding: 550 Watt
Behuizing: Apevia X-Cruiser

(Er komt ook nog een Scythe Ashura CPU cooler in, is al besteld)

Nu vroeg ik mij af, is dit al een redelijke PC, is toch al een 4 jaar oud als ik mij niet vergis.

Nu wou ik het nog upraden met een corsair RM1000 (Voeding), een MSI R9 290 4Gb en een Samsung 840 Evo 250 Gb.

Zou dit een goede PC zijn dan?

Zou er graag COD mee kunnen spelen en Triple Screen editting (Adobe Master Collection CS6) omdat ik dit voor school doe en een echte liefde aan het worden is :)

Alvast bedankt

Aangezien dit de eisen zijn voor Adobe:

CS6 Master Collection system requirements
Windows
•Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® 64 processor with 64-bit support; Intel Core™2 Duo or AMD Phenom® II processor required for Premiere Pro, After Effects, and Encore; Intel Core i7 processor required for SpeedGrade
•Microsoft® Windows® XP with Service Pack 3 or Windows 7 with Service Pack 1; Windows 7 with Service Pack 1 (64 bit) required for Premiere Pro, After Effects and Encore; Windows 7 with Service Pack 1 required for SpeedGrade
•2GB of RAM (4GB recommended) for 32 bit; 4GB of RAM (8GB recommended) for 64 bit
•14.5GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on removable flash-based storage devices)
•Additional disk space required for disk cache, preview files, and other working files; 10GB recommended
•1280×900 display with 16-bit color and 512MB of VRAM; 1680×1050 display required and second professionally calibrated viewing display recommended for Speedgrade
•OpenGL 2.0-capable system
•Sound card compatible with ASIO protocol or Microsoft Windows Driver Model
•DVD-ROM drive compatible with dual-layer DVDs (DVD+-R burner for burning DVDs; Blu-ray burner for creating Blu-ray Disc media)
•Java™ Runtime Environment 1.6 (included)
•Eclipse™ 3.7 (for plug-in installation of Flash Builder); the following distributions are supported: Eclipse IDE for Java EE and Java Developers; Eclipse Classic, Eclipse for PHP Developers
•QuickTime 7.6.6 software required for QuickTime features, multimedia, and HTML5 media playbackOptional: Adobe-certified GPU card for GPU-accelerated performance in Premiere Pro; see the latest list of supported cards
•Optional: Adobe-certified GPU card for GPU-accelerated ray-traced 3D renderer in After Effects; see the latest list of supported cards
•Optional: Tangent CP200 family or Tangent Wave control surface for Speedgrade
•Optional: For SDI output, NVIDIA Quadro SDI Output card required for Speedgrade
•Optional: 7200 RPM or faster hard drive (multiple fast disk drives, preferably RAID 0 configured, recommended) for video products
•Broadband Internet connection and registration are required for software activation, validation of subscriptions, and access to online services.* Phone activation is not available.

en wat COD betreft :

De minimale systeemeisen van de Call of Duty: Advanced Warfare voor pc zijn op Steam bekendgemaakt. Er zijn nog geen aanbevolen systeemeisen bekend.

De minimale systeemeisen zijn als volgt:

Besturingssysteem: Windows 7 64-bit / Windows 8/8.1 64-bit
Processor: Intel Core i3-530 2,93 GHz / AMD Phenom II X4 810 2,80GHz
Werkgeheugen: 6 GB RAM
Videokaart: NVidia GeForce GTS 450 met 1 GB video RAM / ATI Radeon HD 5870 met 1 GB video RAM
Harde schijf: 55 GB vrije schijfruimte

Vergeleken met de vorige Call of Duty, Ghosts, is er niet heel veel veranderd. Er is alleen een betere processor nodig; de minimaal vereiste videokaart en werkgeheugen zijn gelijk gebleven.

De aanbevolen systeemeisen van Call of Duty: Ghosts vereisten een Intel Core i5-680, 8 GB werkgeheugen en een NVidia GeForce GTX 760 met 4 GB video RAM. Mogelijk krijgt Advanced Warfare vergelijkbare aanbevolen systeemeisen.

denk ik dat je aan de goede kant van de lijn zit, m.a.w. het gaat allemaal soepeltjes verlopen.

Laatst bewerkt:
Weet ik, maar als ik op een later tijdstip beslis om er mss 2 in te steken of zo wil ik er zeker van zijn dat ik niet weer mijn voeding moet vervangen. Das mijn gedachte toch

In dat geval oké, anders had je idd. met een A-merk voeding van rond de 600 watt uit de voeten gekund (en nog over gehouden ook)

(Geef liever iets meer geld uit en toekomst gericht :P )
En een overclock van mijn CPU, zou dat handig zijn of is het overbodig?

Vraag verplaatst van casemodden naar upgraden. De vraag komt hier beter tot zijn recht.

Je hebt echt geen 1000 wat nodig. Zelfs als je crossfire wilt draaien met een r9 290 dan zou 750 watt genoeg moeten zijn. Je huidige voeding kan nu al een r9 290 aan. Je kan het geld beter besteden aan een gtx 970 stiller en wordt ook niet zo warm als een r9 290

Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk is zoalshier is het eigenlijke zever dat een R9 290 750 Watt nodig heeft? dus volgens jullie beter een gtx 970 kopen? en hoe zit het met die zijn voeding want heb ook nog enkele fans in mijn Case zelf draaien. Al zowiezo een dikke merci voor jullie hulp!

----------------------

Welk model raden jullie mij dan aan? Zou graag op 1 monitor kunnen gamen op op de andere 2 Live-streamen en mss nog video's editen. Als het mogelijk is natuurlijk

Laatst bewerkt:
Fabrikanten zetten vaak voedingen waarvan het aangeraden vermogen veel te hoog is. Dat doen ze, omdat sommige mensen hele slechte voedingen hebben waarop staat dat er bijvoorbeeld 500 watt kan geven, maar dat niet goed lukt en dan gaan ze klagen bij de fabrikant.

Welke voeding heb je nu precies (merk, model)

Een gtx 970 is niet heel veel duurder dan een r9 290 is ook een stuk zuiniger. Het ligt er een beetje aan wat je eisen zijn. Heb je liever een zuinigere of een stillere of wil je gewoon de snelste of iets dat er tussen in zit

Het moet geen vrachtwagen zijn die voorbijkomt :P maar superstil hoeft ook niet, gewoon een product dat enkele jaren mee kan en dat kwalitatief goed is zodat ik niet om het half jaar iets moet vervangen. En voor de voeding moet ik zo dadelijk even gaan kijken, zit nu namelijk op mijn laptop
--------------
Voeding: LC Power LC6550

Laatst bewerkt:
die zou ik wel upgraden voor een gtx 970 (sli) zou ik minimaal een voeding van 750 watt nemen en voor een r9 290 (crossfire) 850 watt

dus deze of deze

Ik ga toch geen SLI of Crossfire doen waarschijnlijk. Zou het kunnen op mijn originele voeding met een gtx 970? anders koop ik hem zo en dan laten we de rest van het geld staan voor een upgrade die wel nodig zou zijn (als het nodig zou zijn).

Het is niet echt een goede voeding
als je geen sli wilt zou ik gewoon een seasonic m520 evo nemen

Kan ik begrijpen. Wil dan wel een top kwaliteit voeding kopen met liefst wat meer dan nodig zodat ik toch een reserve opbouw :) corsair rm750?

Ik denk dat dat echt heel erg overkill is jouw systeem met één gtx 970 zou z'on 350 watt verbruiken, met twee 970 zou je ongeveer 470 watt verbruiken, maar het is zo dat één gtx 970 een aanbevolen stroomsterke heeft van 30A en twee dus 60A en dat heeft voor zover ik weet geen enkele <600 watt voeding. en de r9 290 heeft voor één videokaart ongeveer 42 A nodig dus dan heb je deze voeding al nodig ---> link

dus als je geen sli wilt draaien dan zou ik gewoon deze nemen ( als je een top kwaliteit voeding wilt) --> link

en deze voor als je gewoon een goede wilt die prima werkt ---> link

Ik ga geen SLI doen dan. En een gtx970 is toch een goede upgrade van mijn systeem of verstond ik da verkeerd? En spreek je uit eigen ervaring met seasonic?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan