Goede PC?/Slechte PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BooYdd

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Ha mensen, aangezien ik een nieuwe PC ga bestellen bij alternate voor een redelijk bedrag, vroeg ik mezelf toch wel af of het een goede setup is.
Of wat er evt verbeterd/goedkoper/duurder zou moeten zijn/worden..

Moederboard: ''Asus P5Q Pro''
Proccessor: ''Intel® Core™ 2 Duo E8400''
Grafische kaart: ''XFX GTX260 Black Edition'':evil:
Harddisk: ''Samsung HD501LJ 500gb''
Geheugen: '' GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit ''
Drives: ''LG DH-16NS''
Voeding: ''Thermaltake Toughpower CM 700watt''
En 2x Antec TriCool 120mm (behuizing koelers) < Geen idee of dat echt noodzakelijk is aangezien Alternate het aangeeft ga ik uit vanwel.

Totaalprijs: € 916,-
Budget: € 1000,-

Alvast bedankt! :')

Laatst bewerkt:
Een machine waar je ook "morgen" mee vooruit kunt, alleen, waarom niet een paar tientjes over het budget heen met deze processor -> Intel® Core 2 Quad Q9650 Boxed.

Ik mis overigens een kast, garantie, Windows en Assemblage. (monitor, muis en toetsenbord zal je wel 'meenemen'?)

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.:) Ik zou als je budget het toelaat wel een quadcore kopen, zo te zien ben je een gamer en op termijn heb je meer aan een quadcore dan een dualcore. Sommige games ondersteunen namelijk al een quadcore (GTAIV & FSX bijv.) en in de toekomst zullen dit er enkel meer worden. En die casefans zijn zeker noodzakelijk om je systeem koel te houden, vooral bij de zwaardere systemen.

@Pasja, garantie zit er toch altijd standaard bij op de onderdelen?

Laatst bewerkt:
bedankt voor het snel reageren.
Ehmmm.. waarom geen Core 2 Quad aangezien ik van veel mensen heb mee gekregen dat Core2Duo momenteel beter in ontwikkeling is dan Core2Quad

Ik zou voor het zelfde geld ook een
Quadcore kunnen nemen, maar aangezien er niet veel programma's zijn die 4 processoren nodig hebben..

Klopt als een bus, maar de machine moet je nog kopen en de ontwikkeling van het e.e.a. staat ook niet stil.

Daar heb je gelijk in, ben meteen aan het checken voor een Quad Core, En wat er ook nog is word aan gegeven waar ik geen verstand van heb is dit: (op alternate)

Harddisk - Controller
•Voor de installatie van het besturingssysteem Windows XP op een Serial ATA of SCSI harddisk moet in sommige gevallen een interne Floppy-drive aanwezig zijn om de benodigde drivers te kunnen laden.

Geheugen
•U heeft vier of meer GB RAM in uw configuratie geselecteerd. Houdt u er rekening mee dat deze hoeveelheid geheugen alleen met 64-Bit systemen volledig benut worden.

•Het door u geselecteerde DDR2 geheugen voldoet niet aan de JEDEC standaard, waardoor de werking van het geheugen op hogere snelheden of snellere timings niet kan worden gegarandeerd. Het gekozen geheugen zal daarom op JEDEC-compatible DDR2-800 timings ingesteld worden bij deze configuratie.

Daar heb je gelijk in, ben meteen aan het checken voor een Quad Core, En wat er ook nog is word aan gegeven waar ik geen verstand van heb is dit: (op alternate)

Harddisk - Controller
•Voor de installatie van het besturingssysteem Windows XP op een Serial ATA of SCSI harddisk moet in sommige gevallen een interne Floppy-drive aanwezig zijn om de benodigde drivers te kunnen laden.

Geheugen
•U heeft vier of meer GB RAM in uw configuratie geselecteerd. Houdt u er rekening mee dat deze hoeveelheid geheugen alleen met 64-Bit systemen volledig benut worden.

•Het door u geselecteerde DDR2 geheugen voldoet niet aan de JEDEC standaard, waardoor de werking van het geheugen op hogere snelheden of snellere timings niet kan worden gegarandeerd. Het gekozen geheugen zal daarom op JEDEC-compatible DDR2-800 timings ingesteld worden bij deze configuratie.

1. wil je dan XP installeren ? Dat meen je niet?
2. Asus borden zijn érg geheugen kieskeurig, het door jou geslecteerde geheugen kan op een hogere snelheid werken, maar Alternate waarschuwt vast dat áls dat niet wil (bijv. 1066 lukt niet -> pc wil niet starten) dat het geheugen dan "slechts" op 800 Mhz draait ipv de 1066 waarop het kan draaien.
3. alleen als je een 64 bits Windows installeert zal je 4 giga intern geheugen kunnen gebruiken, bij 32 bits Windows, slechts 3.2 giga. (De 4 giga kan wel gewoon worden geplaatst).

Laatst bewerkt:
Oke, ja inderdaad windows XP 64bit,
aangezien ik HEEEEL VEEEL Klachten heb gehoord about: '' VISTA '' :confused:

En setup is aangepast.

Vervangen: ''Intel® Core™ 2 Duo E8400''
Voor: ''Intel® Core 2 Quad Q8300''

Laatst bewerkt:
Onzin! Als de machine de juiste drivers bevat voor Vista (en daar zorgt Alternate voor), is Vista aan te bevelen, wát je ook gehoord hebt van onbenullen die een machine van tig jaar oud hebben en waarvoor geen Vista drivers zijn voor alle hardware, danwel de hardeware zelf is zo verouderd dat Vista niet soepel wil draaien, tja, dan krijg je (onbenullige) klagers.
Op de door jou gekozen configuratie gaat Vista zonder meer soepel draaien, daar is geen enkele discussie over mogelijk.

Onzin! Als de machine de juiste drivers bevat voor Vista (en daar zorgt Alternate voor), is Vista aan te bevelen, wát je ook gehoord hebt van onbenullen die een machine van tig jaar oud hebben en waarvoor geen Vista drivers zijn voor alle hardware, danwel de hardeware zelf is zo verouderd dat Vista niet soepel wil draaien, tja, dan krijg je (onbenullige) klagers.
Op de door jou gekozen configuratie gaat Vista zonder meer soepel draaien, daar is geen enkele discussie over mogelijk.

Ik geloof dat de makers van VISTA zelf ook hebben toe gegeven dat er veel fouten in dit besteurings systeem zat, veel bugs ect.
Maar ik zal er over na denken ;)

Nee, geen bugs, waar heb je dat gelezen? XP liep / loopt nog wel eens vast, Vista eigenlijk nooit.

Laatst bewerkt:
Geen idee waarvan precies,
Ergens van opgepikt via via gehoord ofzo.

Oké, ik heb overigens gehoord / ergens opgepikt dat heksen en Elfjes bestaan...........

Haha, 1-0
Tsja als je niet zo veel verstand van een pc hebt ga je al snel mensen die veel moeilijke worden gebruiken geloven haha.

zelf had mijn zwager namelijk wel veel problemen met vista, Veel spellen werkte niet en er waren nog geen drivers voor.
't wordt nog moeilijk om te kiezen.
:confused:

Haha, 1-0
Tsja als je niet zo veel verstand van een pc hebt ga je al snel mensen die veel moeilijke worden gebruiken geloven haha.

zelf had mijn zwager namelijk wel veel problemen met vista, Veel spellen werkte niet en er waren nog geen drivers voor.
't wordt nog moeilijk om te kiezen.
:confused:
Je schrijft het zelf................... Dát moet je dus als user checken vóórdat je overstapt naar Vista. Een machine die je nú koopt, hééft alle drivers voor Vista.

Laatst bewerkt:
Weet ik niet, als jij games / software hebt van jaren en jaren oud, kán Vista een slechte keuze zijn. Daarom éérst checken of je oude software Vista ready is.

Weet ik niet, als jij games / software hebt van jaren en jaren oud, kán Vista een slechte keuze zijn. Daarom éérst checken of je oude software Vista ready is.

Meeste software die er op komt zijn uptodate, maar aangezien mijn vriendin wel is wat oudere spellen speelt is dat niet mogelijk op vista.

Pech voor haar :eek:

Eigenlijk is er nog 1 probleempje.

Ehmm ik kan maar 1 driver instaleren op dit moederboard.
DVD drive.
Harddisk - Controller

Laatst bewerkt:
Ook dat weet ik niet. Dat hangt zeer sterk van de game af. Met de compatibiliteitsmodus op de .exe van een game is veel mogelijk.
Type de naam van de game in Google zet het + teken en vervolgens het woord 'Vista' en je vindt de antwoorden.

DVD drive.
Dit begrijp ik niet.

DVD drive.
Harddisk - Controller
Nu wel, voor een XP installatie heb je SATA drivers nodig en dat kan op 2 manieren: middels floppy of een Windows XP CD die geslipstreamed is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan