Goede PC Upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freex

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Berichten
28
Hallo allemaal,

Ik had thuis een PC staan met een Nvidia GeForce 8800GTX videokaart erin. Van deze pc is de processor kapot gegaan en moest hiervoor dus een nieuwe kopen. Ik heb besloten om hier direct een nieuw moederbord en werkgeheugen bij te doen om op die manier mijn pc weer goed te laten werken.
Ik heb besloten onderstaande onderdelen te gaan bestellen. Ik ben hierbij dus uitgegaan van de onderdelen die ik nog heb van mijn vorige pc; Videokaart(ASUS 8800GTX), HDD(Seagate Barracuda 7200.10), Voeding(CRS PSH750Q (750Watt))

Onderdelen die ik nieuw zou willen:

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit een goede samenstelling is of niet?
Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het juist niet zo doen....

Een nieuwe configuatie op basis van Socket 775 en DDR2 geheugen is wel een beetje achterhaald inmiddels...
 
Dat zou ik niet meer kopen als je iets nieuws wil.

http://www.4launch.nl/shop/hwiwenslijst/89220,102489,104341#p-15 je bent iets meer kwijt, maar je krijgt er vele meer voor terug. ddr2 is een beetje verouderd net zo als die intel core 2 quad q8400 processor.

Als je het toch iets te duur vind wat ik heb samen gesteld kan je altijd een iets goedkopere processor of de behuizing nemen die jij hebt gekozen. Als je wil overkloken kan je de 2500 k nemen wel 20 euro duurder.
 
Ik weet dat dit ondertussen niet het nieuwste van het nieuwste is, maar dat hoeft ook niet! Ik wil alleen dat mijn systeem gewoon goed draait. Dat er dus geen 'bottleneck' onstaat..
Omdat ik uitga van de videokaart is het ook (naar mijn idee) niet mogelijk om met een betere socket en/of ddr3 te werken. Maar graag hoor ik meer hierover...
 
Je kan gewoon die videokaart houden in die configuratie. Je betaald 392,93 voor die pc waar van de onderdelen er 2/3 jaar gelden ook waren. Voor 20 euro meer heb je een systeem dat net uit is.
 
Die videokaart is PCIe en past gewoon in de moderne moederborden. Geen enkel probleem wat dat betreft.

Ron
 
Bij zo'n systeem kan je over 1/2 jaar of meer altijd nog de videokaart upgrade met dat systeem wat jij hebt samen gesteld zit je over een paar jaar dat je cpu de bottleneck wordt. dat zou jammer zijn.
 
Oke, heb begrepen van jullie dat ik beter toch wat meer geld erin kan steken om zo in de toekomst er ook nog wat aan te hebben. Heb daarom nog eens snel verder gekeken:

Klik hier!

Wat vinden jullie hier dan van?
 
Ja, nu kunnen we pas "prima" zeggen :thumb: en is die koeler nodig? scheelt toch weer 20 euro ?
 
Laatst bewerkt:
Ja, nu kunnen we pas "prima" zeggen :thumb: en is die koeler nodig? scheelt toch weer 20 euro ?

Ik weet het niet.. Heb die erbij gedaan omdat ik die in me vorige samenstelling had. Voor de Q8400 scheen ie wel echt nodig te zijn weet niet hoe het bij deze i5 zit. Iemand die wel weet of dit nodig is? Op zich koelt de kast wel al aardig...
 
Tja, waarom zou intel er een boxed koeler bij zijn als hij toch niet bruikbaar is?
 
Ik heb op mijn i7 920 nog de boxed koeler gedaan die is gewoon goed als je niet echt op geluid let en niet wilt gaan overkloken. Het geluid van de meeste videokaarten zit hier wel overheen.
Heb zelf een xfx gts 250 core edition 1 gb
 
Ja, die boxed koelers zijn gewoon bruikbaar als je een redelijke flow in je kast heb.
 
In dat geval schrap ik de extra cpu koeler!
Dan heb ik toch nog even een vraagje over het RAM geheugen ;)
Ik vroeg me af hoe het bij het geheugen zit met de timings(bijv. CL7 7-7-24, CL9 9-9-27, CL9 9-9-36). De volgorde hier als in; CAS Latency (CL), RAS-to-CAS-Delay (tRCD), RAS-Precharge-Time (tRP), Row-Active-Time (tRAS).

Ik vraag me echt af welke waardes hoog of laag horen te zijn voor een goed RAM geheugen.
Dit geldt ook voor de Chip organisatie(bijv. 128Mx8 of 512Mx8).

Deze waardes vond ik trouwens bij een aantal verschillende geheugens van 4Gb(zowel verdeeld over 1 of 2 stuks) over dit aantal ook een vraag of het aantal uitmaakt?


Ow en trouwens, klopt het dat het moederbord wat ik nu gekozen had(MSI P67S-C43) geen IDE heeft? Want dit heb ik wel nodig voor mijn CD/DVD-speler.
 
Haha daar heb je dan ook wel weer een puntje ;) En die dingen zijn inderdaad niet bepaald duur.. =)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan