goede pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

barry123best

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Berichten
33
ik heb een vraagje...

ik ben een plan om een nieuwe pc te kopen.
nou zag ik deze: http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelCatalogEntry?storeId=10101&catEntryId=139391&categoryId=14900&sort=price&pos=4&display=online
ik ben van plan om er full hd films mee te bewerken met sony vegas. nou weet ik dat dit behoorlijk wat nodig heeft en mijn vraag was of deze pc een beetje goed hiervoor geschikt is. verder wil ik er ook wel een aantal spelletjes op spelen (zoals rct3 ofzo ;) )
verder moet de computer ook goed werken

heeft er iemand ervaring met deze computer???

Groetjes Bart
 
Nee dat is echt helemaal geen goed systeem voor die prijs.

Processor en videokaart falen op alle kanten. Echt niks voor 1080p editen.

edit: zo iets kost eigenlijk gewoon 500 euro ofzo. wil je 1080p editen moet je echt wel 700-1000 euro klaar hebben staan.
 
Laatst bewerkt:
Hier bijv echt topkwaliteit pc: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[35578]=1&product[226356]=1&product[232942]=1 (zelf assemblage, als de webshop het moet doen 50 euro erbij)
mocht je niet in die prijsklasse willen, dan kan je bijv. ipv die videokaart een ASUS EAH5770 1GB nemen, en misschien een nog wat goedkopere kast. (waardoor je ook wrschnlk niet meer die fans gaat aanschaffen)

Met video editen, als je het echt supersnel wilt, kun je bijv een SSD aanschaffen. Zijn wel nogal duur, je betaalt er al snel 200 euro voor, en ze worden meer gebruikt om Windows op te zetten.

Trouwens: voor RCT3 heb je echt geen geweldige specs nodig. Kan je gewoon spelen met bijv een AMD Athlon64 2 GHz, ATI radeon x1200 ingebouwde videochip en 1gb werkgeheugen. (laden duurt alleen wat langer, en je hebt soms misschien een beetje lag)
 
Laatst bewerkt:
als ik er 1080 mee zou kunnen editten zou het wel leuk zijn. Film nu veel maar nog in wat lagere kwaliteit heb een maximaal bedrag van 650 euro en welke pc zou dt dan nog wel een Beetje kunnen? Hoef namelijk niet echt een top pc maar ik wil gewoon er snel mee kunnen werken. Met het renderen van het filmen hoeft het van mij niet allemaal snel te gaan hoor als het er maar mogelijk mee is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat fijn dat dit voor me uitgezocht is :) heel erg bedankt en dit zal hem denk ook worden ;) dan maar wat duurder.

bedankt :)

Groetjes Bart
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een leuk pctje,

Maar ik heb deze samen gesteld zonder dat ik wist of je er windows bij wilt hebben en of je het spul zelf in elkaar zet.
Als je zelf windows hebt en je kunt het zelf assembleren is er niets aan de hand.

Wil en heb je dit niet..dan moet er nog wat verandert worden.
 
windows ken ik er zelf wel opzetten. Alleen heb ik liever wel dat ie in elkaar word gezet zodat ik zelf geen fouten ken maken. Alleen is mijn vraag nog of dit een 32 of 64 bit systeem is

groetjes Bart
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik laat het wel zoals het nu is ;) dan maar 45 euro maar dan loop ik niet het risico dat ik wat verkeerd doe
bedankt voor je moeite :)
en zal dt systeem kopen

groetjes bart
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het enig groot verschil tussen de 32 en de 64 bit is de ondersteuning van geheugen.

32 ondersteund t/m 3,3GB geheugen.
64Bit tot ... ja dat ligt ook aan je windows versie , maar in iedergevan genoeg :)
aangezien je een 4GB setje hebt, adviseer ik 64bit omdat je dit dan volledig kan gebruiken.:cool:
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan zal ik dat doen :)
bedankt voor je snelle reactie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan