Goede provider kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nietie

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Hallo,

Op het moment hebben wij kabel internet van UPC(Chello), maar er zijn altijd veel problemen, UPC doet vaak moeilijk en we willen iets goedkopers.

Dit zijn de huidige snelheden die we ermee halen:

Heb rond gekeken op provider vergelijking sites enz. Maar het is allemaal een beetje verwarrend...
Is het verschil tussen ADSL en kabel erg groot? Of maakt het tegenwoordig niet meer uit?

En waar moet ik op letten bij het kiezen van een nieuwe provider? Of kan ik beter de huidige provider behouden? Graag wel dezelfde snelheden of hoger natuurlijk.

Volgens mij kan het veel goedkoper, alvast bedankt:thumb:

Of het goedkoper dan is moeilijk beoordelen als je niet zegt wat je nu betaald.

Wat wel zeker is, dat het niet sneller kan, zeker in de nabije toekomst niet. UPC kabel is veel sneller dan ADSL

Hoi,

Er zijn drie mogelijkheden w.b. internetverbindingen:
1. ADSL via de telefoonlijn
2. Via de tv-kabel (grootste 'aanbieders' UPC en ZIGGO)
3. Via glasvezel (o.a. XMS-net)

Glasvezel is het snelst.
Via de tv-kabel en adsl maken wat betreft snelheid - maar wél afhankelijk van het abonnement - m.i. niet veel uit.
Wat betreft 'signaal' via de tv-kabel heb je eigenlijk geen keus, want bent daarvan afhankelijk, waar je woont. Er is dus via hetzelfde medium geen concurrentie.
Uiteraard is het aantal aanbieders via de telefoonlijn groot en daar zitten inderdaad de 'concurrentie'-prijzen.
Desondanks constateer ik vaak, dat ook mensen met 'alles-via-de-telefoonlijn', dus zowel internet, áls tv en telefonie vaak meer kwijt zijn.

Ik heb in het verleden problemen gehad met UPC .... en niet te zuinig.
Afkloppen, de laatste paar jaar is mijn verbinding goed zowel wat betreft internet, telefonie als digitale tv.
Vanwege de hogere snelheid en desondanks in verhouding tot UPC zelfde prijs, ga ik binnenkort in z'n geheel over naar XMS, dus glasvezel.
Ik woon in Arnhem

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden,
volgens de vergelijkingssites is UPC de snelste in mijn regio.
Daarna heb ik de keus uit Alice en Tele 2, in de prijs scheelt het niet erg veel. Dus mischien blijft het UPC

Bij ADSL is de snelheid ook nog eens afhankelijk van o.a. de afstand vanaf je huis tot de lokale telefooncentrale en de kwaliteit van het gebruikte koperwerk.
Daarom staat er bij ADSL aanbiedingen over de snelheid altijd:

Max snelheid TOT 20mbps, wat in de praktijk ook best b.v. 6 of 8 kan zijn....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan