goede rapport pagina openen vanuit formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter boltc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

boltc

Banned
Lid geworden
6 jun 2005
Hallo,

Ik wil als ik door mijn formulier blader waar ik personen in heb staan een knop hebben om een envelop af te drukken.
Wat ik nu heb is een rapport met ze daar allemaal in staan, ik heb een knop vanuit mijn formulier om zegmaar afdrukvoorbeeld te doen van het rapport maar als ik op die knop klik dan laat dat rapport alle mensen zien en ik wil alleen de envelop van het desbetreffende persoon die ik op mijn formulier heb staan.

De code achter de knop is nou:
Code:
    stDocName = "Envelop maken > Rapport"
    DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

"Envelop maken > Rapport" is een query waar de enveloppen van worden opgebouwt

Kan iemand mij helpen:confused:

Alvast bedankt voor jullie moeite,
groetjes bo

Verwijzing naar Id opnemen

In je querie zal ongetwijfeld een uniek Id zitten (bv autonummering). In je genoemde querie neem je bij criteria van dit veld een verwijzing op naar het betreffende veld in je formulier bv Forms![NaampjeFormulier]![UniekIdveldnaam]. Dan wordt alleen het betreffende record getoond in de querie en dus in je rapport c.q. envelop. Suc6

Anne-Marie heeft gelijk, maar ik zou het anders oplossen!
Maak een standaardrapport aan waarachter je de query plakt. In die query verwijs je inderdaad naar een veld op het formulier. Je bent dan veel dynamischer bezig!

dynamischer bezig? heb je daar ook iets aan? word hij sneller van of alleen maar overzichtelijker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan