Goede RIP software voor Vorbis ZONDER Malware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
222
Hallo,

Ik ben weer begonnen om een deel van mijn muziekcollectie te rippen. Ik had gekozen voor FreeRip maar telkens als ik dat programma opstart nestelt zich een extra programma in de taakbalk welke ook malware installeert. Mogelijk onschuldig maar ik heb het eraf gegooid. Ik zoek gewoon een goede en snelle ripper ZONDER poespas die mijn bestanden naar OGG Vorbis kan omzetten zonder dat ik malware erbij installeer.

Wie weet een goede ripper. Wil er ook voor betalen als het maar goed is!

Greetz,
Johan
 
Ja, dat ken ik maar lijkt me wat omslachtig. En waar haalt dat programma de database op voor de tracks en albums en meer? En ik zit de handleiding te lezen op helpmij en ik zie dat ie maar 50% van de liedjes meeneemt?
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook CUERipper kunnen proberen:

http://cuetools.net/wiki/CUERipper

Het is bedoeld als open-source alternatief op EAC.

Het programma is in staat om naar OGG te rippen en ondersteunt de internet databases MusicBrainz en freeDB.
 
Wat een ongelooflijk gekloot met Audiograbber...... het lijkt allemaal zo makkelijk. Ik heb de PRO versie aangeschaft voor € 6, geen probleem verder maar.............. Ik wil met OGG Vorbis rippen maar hoe moet dat in godsnaam. Dit zit er niet (meer) standaard in maar je kan een externe encoder gebruiken maar HOE????? Ik heb vrijwel alles geprobeerd maar zal waarschijnlijk wel weer TE moeilijk denken. Ben er nu al uren mee bezig. Ik wil dus een Encoder van Vorbis gebruiken maar hoe moet ik dat nu doen?? Alleen een DLL in de map van Audiograbber plaatsen werkt niet, het programma vraagt ook om een .exe bestand. Ergens een .exe bestand van OGG gedownload en dat dan in de Audiograbber map geplaatst. Ook niet.... Zucht.............. begin het echt spuugzat te worden. Wie kan mij duidelijk uitleggen wat ik nu precies moet doen? Ik werk met Windows7 64 bits.

Heb het voor elkaar maar je moet niet vragen hoe!!! Ik word echt helemaal ****** en ******ziek van die k*&%^$^& handleidingen op Internet. Uiteindelijk heb ik ergens op een FTP server vier DLL's kunnen downloaden welke ik in de Audiograbber map heb geplaatst. Rechtstreeks via copy/paste. Niks .exe of iets dergelijks. Nu kan ik inderdaad de encoder voor Vorbis selecteren.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de andere voorgestelde programma's ook getest?
 
Heb je de andere voorgestelde programma's ook getest?
Al die programma's ken ik min of meer. Ik moet wel zeggen dat nu ik eindelijk Audiograbber werkend heb gekregen en dat het me goed bevalt. Daarbij heb ik een programma om tags eenvoudig toe te voegen of te wijzigen indien nodig. Ben nu bezig om een groot deel van mijn CD's te rippen en op een USB stick te zetten.
 
Ik heb de PRO versie aangeschaft voor € 6

Weet wel dat dit programma sinds 2004 niet meer wordt doorontwikkeld. Die 6 euro had je mijns inziens beter ergens anders aan kunnen besteden, zeker gezien de grote keuze aan freeware programma's die wel up-to-date zijn en waarmee je veel eenvoudiger naar OGG kunt rippen.
 
Weet wel dat dit programma sinds 2004 niet meer wordt doorontwikkeld. Die 6 euro had je mijns inziens beter ergens anders aan kunnen besteden, zeker gezien de grote keuze aan freeware programma's die wel up-to-date zijn en waarmee je veel eenvoudiger naar OGG kunt rippen.
Het werkt anders prima en ik word niet geteisterd met Malware zoals met FreeRip. Wel ff zoet geweest met de Vorbis encoder maar nu dat eenmaal werkt is het goed zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan