Goede router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo,

Waar moet ik op letten als ik een goede krachtige router wil kopen?
Iemand een idee welke ik het beste kan nemen, een die een sterke signaalsterkte heeft.

Alvast bedankt voor eventuele reacties. ;)

Bedankt, maar zijn er nog verschillende snelheden, en op welke kun je het beste een spel spelen zonder dat er een storing optreed of het signaal zwak wordt.
Router komt beneden te staan... maar boven op de 1e verdieping moet het krachtig werken.

Er zijn ook andere dingen die meespelen.
Als je een betonvloer hebt liggen die vol zit met betonijzer, dan krijg je zelfs met de betere routers er lastig een signaal doorheen. Als je vloer van hout is, dan heb je daar heel wat minder problemen mee.

Het is geen beton en ijzer, dus dat scheelt alweer :p... dus dan is die router die aangegeven is wel goed?

oke thanks, zie alleen geen prijzen staan helaas :confused:

Even nog een vraagje.
Heb je een kabel of een (A)DSL verbinding?
Want de door puppy aangegeven router werkt alleen op een (A)DSL verbinding.

Voor een kabelverbinding: WRT150N richtprijzen
Voor (A)DSL: WAG300N richtprijzen

Laatst bewerkt:
Aha, ik heb dus een kabel verbinding :confused: en nu??

Oke bedankt, en er moet wel een vaste pc op , moet ik er dan een stick bij kopen ofzo?
En is dat niet vertragend dan??

Draadloos over het algemeen trager zijn dan bedraad. Daarnaast is het zo dat als je meerdere PC's/laptops draadloos aan een router verbindt, deze de verbindingssnelheid moeten delen waar dit op bedraad minder een probleem is.

Je kan dan gebruik maken van een USB dongle
Het hangt daarna ook nog van af wat de stick ondersteunt.
Met draadloos heb je sowieso het verschil tussen 10, 54 en 108 Mb/s
Daarnaast moet de stick ook ondersteuning hebben voor: WPA-TKIP (dit is de beveiliging) omdat de router hier gebruik van maakt.

Iets waar je ook nog even om kan denken. Als je niet goed signaal hebt met de stick in de computer zelf, dan zou je deze middels een USB verlengkabel een afstand van de computer af kunnen hangen. Dit omdat ze nog wel eens last willen hebben van de computer welke het signaal kan verstoren. Laptops hebben hier over het algemeen meer last van dan computers.

Kijk ook eens naar de WGT624 van Netgear [€ 55] [108mbps] .... werkt perfect op @home
Al bijna 2 jaar zeer goede ervaringen mee.....

De WNR854T is wat prijziger [€ 119] maar kan ook al het 802.11.n [draft] protocol aan [b, g, n] [300Mbps]

Laatst bewerkt:
De basis is de snelheid van je abbo en de netwerkkaart.Je hebt niks aan een router die N ondersteunt als je netwerkkaart niet compatible is.

Uit ervaring zijn goede merken:

Zakelijkere/Duurdere apparaten
3Com
Draytek

Goedkopere goede apparaten:
USR
Linksys

De wat mindere apparaten:
Speedtouch
Sitecome
Belkin

De wegwerp appraten die, hoe goedkoop ze ook zijn, zonde van het geld zijn:
Sweex
Trust
RAlink

Belangrijkste bij de draadloze verbind is trouwens je netwerkkaart.

Mijn neef heeft internet met de buren (internet staat daar). Ik heb zijn sitecome en mijn USR router bij de buurman bij elkaar gezet, zijn desktop met RAlink kaart en mijn laptop met USR kaart neergezet, en getest:

Ik kreeg 76% met USR, en 73% met sitecom
Hij kreeg 23% met USR, en 21% met sitecom

Zoals je merkt in deze test, maakt de NW-kaart nogal wat uit.

Succes!

Helene20bedankt1.gif

Voor de tips, hier kan ik wel wat mee.
Op naar de volgende vraag hahaha :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan