Goede samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

youriwannet

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2014
Hallo,
Een vriend vroeg aan mij of ik een pc voor hem wou samenstellen. Hij wilt het voornamelijk gaan gebruiken voor gamen en af en toe een beetje photoshop. Ik heb al een winkelmandje gemaakt op Azerty maar ik weer niet of dit goed is..
Ik zou graag willen weten wat het beste aangepast kan woorden.
https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B795691%5D=1&product%5B683533%5D=1&product%5B483507%5D=2&product%5B740488%5D=1&product%5B455749%5D=1&product%5B649766%5D=1&product%5B811621%5D=1&product%5B572302%5D=1&product%5B645220%5D=4&product%5B649182%5D=1&product%5B741336%5D=1

Graag jullie advies :thumb:

Alvast bedankt !

Groetjes Youri Wannet

Maak er minimaal 8GB in een setje van 2 van anders wordt een dagje wachten op een foto.:)

Laatst bewerkt:
Meer als 8Gb is dat wel nodig? Hoeveel raad u dan aan? En welke?

Groeten

Oké, is er verder nog iets wat misschien beter is als ik dat aanpas?

Mvg

Wat is het doel voor deze pc? Voeding is in ieder geval behoorlijk zwaar, kan een stuk lichter.

EDIT, voor gamen: neem een goedkopere i5 en stop wat meer geld in de videokaart.

@K1pje maar krijg ik dan niet minder performence ?

@Lange Pier Ik snap u vraag niet echt :confused:

er kunnen nog wat andere onderdelen goedkoper, dan kun je misschien wel een GTX960 nemen ;)

Kort door de bocht gezegt je kan een veel betere prijs/kwaliteit verhouding krijgen voor dat geld. Met jou gekozen SETUP zou je eerder denken aan een game PC rond de 700 en niet 1100 ;-)
Paar opmerkingen;

- Die extra FANS heb je niet nodig, je hebt zoiezo al geen AMD in je kast. (Wat erg warm word) + de standaard koelers van intel zijn ruim schoots genoeg als je alles stock laat lopen.
- SSD is tegenwoordig toch wel een must have en een WD black is kwa prijs/kwaliteit toch wat minder. Kan je beter een wat tragere HD pakken en een SSD.
- Voeding is veel te veel vermogen, je gooit zo onnodig warmte in je pc en je energie rekening word onnodig hoog.
- Moederbord is opsich wel prima (De ASRock Fatal1ty B85 Killer staat toch net wat beter aangeschreven)
- 16GB heb je echt niet nodig. 8GB is zat
- Andere processor koeler is ook niet nodig

Je kan beter voor zoiets gaan van de tweakers bestbuy guide;
- http://tweakers.net/reviews/4081/4/desktop-best-buy-guide-juli-2015-mainstreamgamesysteem.html

Is goedkoper maar kwa gaming bijna dubbele performance.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan