goede snelle pc 850 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivotje10

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2010
ik wil een nieuwe pc gaan kopen van ong 850 euro

ik doe videobewerken,gamen,mailen

stilte vind ik niet zo belangrijk maar hij moet niet teveel lawaai maken.

ik wil graag dat de winkel mijn pc voor me in elkaar zet.

graag snelle processor(liefst intel) en windows 7 64 bit erop.

Klik

incl windows en assamblage.

Enige wat je dan hoeft te doen is windows en de drivers te instaleren. sinds windows vista is dat een eitje

Laatst bewerkt:
nee maar ik wil even een andere samenstelling zien zodat ik ff wat kan vergelijken

het kan iets goedkoper met een AMD phenom x4
maar die is ongv even snel als die Core I5 als het gaat om gaming
klik
1TB sata HDD
GTX460
4 cores

Laatst bewerkt:
Systeem van Generation Kill is goed.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Waarom niet?
1) Er zit een "Green" schijf in, wat dus 5400RPM is en dus een stuk trager is, er zijn ook 7200RPM schijven die stil zijn, als het nou voor een HTPC was dan snap ik het maar de TS wil gamen en videobewerken, een 7200RPM is normaal al een bottleneck, laat staan wat een 5400rpm schijf dan wel niet is.

2) Er is gekozen voor een H55 moederbord, wat opzicch prima gaat maar ik zou als het kan gewoon een P55 chippie pakken, kosten nauwelijks meer.

3) Er is gekozen voor een niet-modulaire voeding, terwijl er voor 75 euro ook prima voedingen zijn die wel modulair zijn.

4) Er is gekozen voor een CM 690, terwijl je nu de CM 690 II Basic hebt die zo'n beetje hetzelfde kost maar wel een paar vernieuwingen heeft, zeker aan te raden om de II dus te pakken.

Qua winkel raad ik je aan om naar 4Launch te gaan, assemblage is 20 euro goedkoper en je hebt 2 jaar garantie ipv 1 bij Azerty.

Zo dan:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/58258

En als je nog beter wilt kunnen gamen raad ik je zeker aan om 40 euro extra te betalen voor een GTX460 1GB.

mag ik vragen waarom je modulair nou zo graag wilt?

modulaire voedingen zijn imho duurder alleen omdat ze losse kabels hebben
ik zie niet echt het nut in van modulair en niet modulair
ze verbruiken ook meer stroom

Laatst bewerkt:
Een niet heel onbelangrijk voordeel van de ModX t.o.v. SteathX is natuurlijk ook dat de ModX 6 SATA's heeft ipv 3 en dus handiger is als je veel HDDs hebt of van plan bent meer HDDs of een bijvoorbeeld een Blu Ray speler in te bouwen.

Dat is in elk geval iets, wat ik wel in overweging zou nemen bij de keuze.

Edit:
Dat is bij de 600W variant. De 700W varianten hebben er beiden 6 :)

Laatst bewerkt:
het kan iets goedkoper met een AMD phenom x4
maar die is ongv even snel als die Core I5 als het gaat om gaming
klik
1TB sata HDD
GTX460
4 cores

X4 net zo snel als i5 750/760 in gaming? Dat juist niet:
http://www.anandtech.com/bench/Product/80?vs=109

mag ik vragen waarom je modulair nou zo graag wilt?

modulaire voedingen zijn imho duurder alleen omdat ze losse kabels hebben
ik zie niet echt het nut in van modulair en niet modulair
ze verbruiken ook meer stroom

Modulaire voedingen zijn misschien duurder, maar dat scheelt meestal maar een paar euro. Het grote voordeel is dat je geen kabelzooi in je kast hebt, een homp kabels bij elkaar heeft ook nog eens invloed op de airflow.

"ze verbruiken ook minder stroom"
?? Snap niks van deze opmerking.

als ik zo kijk naar die benchmarks komt hij nog aardig in de buurt fallout 3
crysis warhead left 4 dead

en ik weet niet of er nog een verschil zit tussen een phenom x 4 940 of 945

maarjah
die benchmark laat zien dat hij aardig in de buurt komt van spellen spelen
scroll maar naar beneden!

"ze verbruiken ook minder stroom"
?? Snap niks van deze opmerking.
de kwaliteit is vaak lager.
Een modulaire voeding heeft veel minder efficientie dan wanneer deze met vaste kabels gemaakt zou worden.

Laatst bewerkt:
als ik zo kijk naar die benchmarks komt hij nog aardig in de buurt fallout 3
crysis warhead left 4 dead

en ik weet niet of er nog een verschil zit tussen een phenom x 4 940 of 945

maarjah
die benchmark laat zien dat hij aardig in de buurt komt van spellen spelen
scroll maar naar beneden!

Ga er maar vanuit dat een i5 760 gehakt maakt van een X4 945. Maar een GTX460 maakt weer gehakt van een 5770, dus het is de vraag wat te doen. :)

de kwaliteit is vaak lager.
Een modulaire voeding heeft veel minder efficientie dan wanneer deze met vaste kabels gemaakt zou worden.

Dit is dus echt onzin he!!! :evil: :confused: Ik weet niet of jij de huidige hardware wereld volgt, maar er worden bijna alleen nog maar modulaire voedingen uitgebracht (CM Silent Pro Gold, Enermax 85+ Gold, etc.), dit zijn de meeste efficiënte voedingen op de markt, dus ga nou a.u.b. niet van dit soort niet onderbouwde zinnetjes neerzetten.

6:11 AM - June 7, 2009 by Tuan Nguyen - source: Tom's Hardware US

Dat bericht is al meer dan een jaar oud, kijk nou maar eens naar de voedingen die worden uitgebracht, zijn allemaal modulair.

Raoul - daar heb je helemaal gelijk in. Firest0rm, je moet wel even je bronnen correct maken he ;)
En ik vraag me ook serieus af wanneer deze stagebegeleider dat heeft gezegd, of dat deze wel goed op de hoogte is van de laatste stand van zaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan