Goede tip grafische kaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Ik zoek een GK voor mijn systeem.Ben op internet aan het zoeken,maar daar prijst iedereen zijn GK aan als de beste.
Ik ben een gamer en een video en dvd fanaat.

MB : asus A8N sli deluxe
cpu : athlon 64 3500+

Ik ben niet van plan om nu reeds SLI te gebruiken,dus ik zoek een GK die ik later nog kan vinden.(want SLI vraagt om 2 identieke kaarten)

dus : goed merk, ten minste 256 mb ,DVI ,TV-out enz..

Wie kan me helpen?

Thanks

Heel klein beetje open deur..............

ga naar de nieuwste -op de Nvidia chip- gebaseerde kaarten en / of de nieuwste -op de ATI chip- gebaseerde kaarten.

Je betaalt alleen erg veel voor de laatste kaartjes. Raadzaam is mogelijk om 1 modelletje terug te kopen.

nividia 6800GT.

Dat is de beste (en ongeveer de duurste), geschikt voor SLI (maar wellicht heb je dan wel een sterkere voeding nodig)
Andere kandidaten: 6600GT, maar dat is voor een gamer als jij eigenlijk al weer te min.
Dan blijven over alle 6800-varianten.

En ATI valt volledig af, want die ondersteunt geen SLI, wel komen die met een eigen sli-variant, maar dat duurt nog wel eventjes.
Maar een de X850 is natuurlijk wel een zeer goede kaart, net zo goed of beter als de 6800GT.
Tegen de tijd dat deze kaart verouderd is kan je dan weer een nieuwe kopen.
SLI is toch een onzinnig speeltje voor enkele freaks. Ik kan me niet voorstellen dat dit nu echt veel gebruikt gaat worden.

Ik kan mij wel een beetje in die stelling vinden, want welke "doorsnee" gamer / video-foto editorgebruiker heeft al die geweldige rekencapaciteit "echt" nodig.

Ik heb een voeding van 480w(dus ik denk wel voldoende)

Bedoel je de Sapphire Radeon X850XT PE 256 MB DDR3

Geplaatst door marsmannetje
...
En ATI valt volledig af, want die ondersteunt geen SLI, ....

Volgens mij wil Cort geen gebruik maken van SLI
Geplaatst door cort
...
Ik ben niet van plan om nu reeds SLI te gebruiken,dus ik zoek een GK die ik later nog kan vinden.(want SLI vraagt om 2 identieke kaarten)...

Cort,
Wat is je budget?

Ik wil vandaag nog geen gebruik maken van SLI.

Mijn budget : een zeer goede grafische kaart (ik kijk niet op een paar €)

alvast bedankt

Ik heb zelf de ATI Radeon 9800 Pro waar ik zéér tevreden over ben.
Dat is wel een oudere kaart.

Maar ja....heb je een ruim budget dan zou ik voor de Nvidea van nu gaan. Die komen beter uit de bus als de Ati serie van vandaag de dag. (jaja, Nvidea is bezig met een enorme inhaalslag)

Gr Daan

je zou de ATI Radeon X800XT 256 mb Platinum Vivio kunnen koppen van Sapphire. Een pracht van een kaart. Dezelfde heb ik ook en een geweldige kaart

\\edit\\

zie mijn handtekening voor mijn systeem

Geplaatst door Forza Utreg
Ik heb zelf de ATI Radeon 9800 Pro waar ik zéér tevreden over ben.
Dat is wel een oudere kaart.

Maar ja....heb je een ruim budget dan zou ik voor de Nvidea van nu gaan. Die komen beter uit de bus als de Ati serie van vandaag de dag. (jaja, Nvidea is bezig met een enorme inhaalslag)

Gr Daan
Das echt pure nonsens.

Het enige wat bij nvidia op dit moment beter is is het feit dat ze SLI ondersteunen.
Voor de rest zijn het prima kaarten, net als die van ATI.

Niet beter dus!

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2004-27gpu2_35.html

De X850 is zelfs de beste individuele kaart op dit moment!

Ehhh,

Waarom lees ik dan in de gamesbladen dat Nvidea beter is als Ati op dit moment?
Tja, als jij zegt dat ik nonsens verkondig, dan zal jij wel gelijk hebben.

Omdat het een discussie zonder eind is.
De een vind de een beter, de andere de andere.

Feitelijk gezien ligt het gewoon aan de test welke beter is.
Zo is ATI stukken beter dan nvidia bij een spel als Halflife en Nvidia stukken beter bij Doom3.

Ze zitten allemaal zo dicht bij elkaar.

Wel is het zo dat nvidia bij de kaarten net onder de top veel goedkopere oplossingen heeft.
Dan doel ik op de 6600GT. Een perfecte kaart, waar Ati eigenlijk nauwelijks een antwoord op heeft.
De qua prijs even dure 9800XT presteert een stuk minder.

Neutraal gezien is alleen de sli-functie erg handig, maar anderzijds komt er misschien over een jaar een veel beter videokaart op de markt, met extra functies, waardoor je die 2e 6800GT-kaart niet meer wil hebben.

En die kans hierop is erg groot, aangezien Windows Longhorn (de opvolger van Windows XP) extra eisen gaat stellen aan de videokaart, waardoor een nieuwe kaart gewenst is. (een echt nieuwe kaart dus)

Je hebt het aardig onder woorden gebracht en ik ben het met je eens :thumb:

Gr Daan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan