goede verbinding, maar continue van de verbinding gegooid

Status
Niet open voor verdere reacties.

merelg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Hoi!
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand het voor mij kan beantwoorden!
Thuis heb ik op mijn laptop een goed internetsignaal en ik kan ook verbinding met dat netwerk maken. Maar ik word continue van dat netwerk afgegooid. Dus dan zegt hij weer dat de verbinding verbroken is, terwijl op dat moment het signaal nog wel goed binnenkomt. (alle streepjes vol)
Alle anderen mensen in huis hebben wel gewoon normaal internet. Als ik op andere locaties zit, doet mijn internet het wel gewoon. Ik ben dus bang dat het aan mijn instellingen thuis ligt.

Weet iemand hoe het kan dat je telkens van internet gegooid wordt, terwijl de verbinding goed moet zijn?

Ik hoor het graag!

Groet Merel

De oorzaak hiervan komt meestal door een conflict in de ip adressen die de router aan alle apparaten toekent.
Als je laptop verbinding maakt de router om vervolgens op het internet te gaan dan krijgt jou laptop van de router het ip nr. 192.168.0.12.
De volgende apparaat dat verbinding maakt met de router krijgt dan bv. 192.168.0.13 enz.

Ok�, nu een voorbeeld waardoor dit probleem kan ontstaan. Stel jij hebt je laptop aangezet en hebt het ip 192.168.0.12 zojuist gekregen en bent zonder probleem aan het internetten. Iemand anders zet zijn laptop aan die op slaapstand stond en wil ook het internet op. Als deze persoon eerder het ip 192.168.0.12 heeft gehad dan krijg je een conflict. De verbinding zal worden verbroken en de router zal de apparaten in conflict nieuwe ip nummers geven en het probleem is verholpen.

Nu een andere situatie. Je bent op je laptop op het net aan het surfen en iemand anders komt thuis met zijn of haar iPhone of iPad en maakt automatisch verbinding met het wifi netwerk en heeft voorheen ook het ip adres 192.168.0.12 gehad. Normaal gesproken zouden er nieuwe ip nummer worden uitgedeeld waardoor dit probleem verholpen zou moeten worden. Mijn ervaring is dat de iPhone en iPad hetzelfde ip nummer blijven vasthouden en twee apparaten continue in conflict blijven.

De enige manier om dit op te lossen is om je laptop een vaste ip adres toe te kennen. Hierdoor zal jou laptop een eigen ip adres krijgen die niet aan andere apparaten zal worden toegekend. Als er een conflict is over bv ip 192.168.0.12 kies dan voor bv 192.168.0.19 en niet voor 192.168.0.12.

Hoe dit in te stellen is afhankelijk van welke systeem jij gebruikt. Via deze link vind je de methode in W7: http://www.pctipvandedag.nl/windows-7-tips/222-vast-statisch-ip-adres-instellen-windows-7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan