Goede vervanging van frames

Status
Niet open voor verdere reacties.

DrRobbert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Hallo!

Ik ben een beetje een old school (amateur) webmaster :shocked: die in principe nog werkt met frames. Nu kom ik steeds vaker websites tegen zonder de ouderwetse frames en lees ik steeds vaker dat je eigenlijk geen frames meer moet gebruiken.

Mijn vraag is nu:"Wat is dan een goede vervanging?" en "Hoe gebruik is deze?"

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, want ik kom er gewoon niet uit.:confused: Ik heb trouwens eens voor de grap zo'n template met Dreamweaver gebruikt, die heeft ook geen frames, maar ik vind het niet nodig om telkens je hele menu enz. bij elke nieuwe pagina te laden, dat lijkt mij onnodig, toch?

Met vriendelijke groet,

Robbert!

Hoi,
Ik weet wel een vervanger: tabellen. Veel websites zijn in het geheel opgebouwd in tabellen. Ook als je in de bron van Helpmij kijkt, de eerste regel na de <body> tag is: <table width="100%"...

De eerste regel bij ons op school (informatica) was: "Het is ten strengste verboden frames te gebruiken"... :rolleyes:

Hoi,
Ik weet wel een vervanger: tabellen.

Maar kun je dan een link uit een menu koppelen aan een nieuwe pagina? Ik wil graag net zoals je voorheen met de frames had, een nieuwe pagina inladen, zonder dat opnieuw mijn menu etc. wordt ingeladen.

Dus bijv. <a href="/info.html" target="?????" >Info</a> Dan is Info een knop uit een menu, als je erop klikt laadt normaal gesproken de info-pagina in het main frame. Hoe los ik dit op zonder gebruikmaking van frames?

Groeten

Laatst bewerkt:
Ik ben aan het overstappen van frame gebasseerde websites (ik ben ook zo'n ouwe) naar sites op basis van php in combinatie met css.
Voordeel is dat je veel flexibeler bent en je site ook voor blinden goed te lezen is. Het opnieuw laden van de menu's die je of via het css of via een include. Qua snelheid merkt te eindgebruiker geen verschil meer tegenwoordig.

Als het nog ouderwets op het "blote metaal" in elkaar zet, kijk dan eens naar <DIV>.

En als je het advies van ECD overneemt en dat is een heel goed advies, dan zul je ook zien dat veel CMS systemen in hun templates gebruik maken van <DIV>

Joomla is daar een mooi voorbeeld van daar is mijn site ook mee gemaakt. Een template is met basis HTML kennis die je hebt heel goed aan te passen. En wil je meer HTML kennis opdoen, kijk dan op http://www.handleidinghtml.nl/. Voor mij is dat toch wel dé informatiebron aangaande HTML en ook zeker CSS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan