Goede videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, mijn zoon is binnen kort van plan om een nieuwe videokaart aan te schaffen.
Mijn vraag is, wat is een goede videokaart, hij speelt heel vaak Soldier of Fortune(online), maar soms ook veel niewe spellen.. hij wil een goede kaart.. maar mag ook niet al te duur kosten.
Iemand suggesties??
Hij heeft een Pentium 4 3.0 Gig.
512 geheugen.
 
Wat ikzelf een leuke kaart vind, is de Ati Raedon 9600 XT.

Goede prestaties, en als extra video IN en OUT.

Leuk om je analoge beelden om te zetten naar DVD.

Mvg Patrick
 
Geplaatst door Lerosa
Mijn vraag is, wat is een goede videokaart, hij speelt heel vaak Soldier of Fortune(online), maar soms ook veel niewe spellen.. hij wil een goede kaart.. maar mag ook niet al te duur kosten.
Iemand suggesties??

Ik vind de Geforce FX series (Voorkeur gaat uit naar de 5200) wel goed!
Goede prijs/kwaliteit vergelijking!:thumb:
 
Een goede kaart op dit moment is de ATI Radeon 9800pro (128mb).
Ik heb deze kaart zelf ook en speel zonder problemen spellen als FarCry en Doom3 (zware spellen) met hoge (hoogste) instellingen.
Toegegeven nog steeds niet echt goedkoop (€ 200--220) maar een hele goede kaart.

p.s. Welke kaart zit er nu in??
 
De videokaart is onboard, en ik meen dat het een ATi is.
weet niet precies welke, maar wil er een losse kaart in hebben, zelf ben ik niet zo weg van Ati, heb gehoord dat je die heel vaak moet updaten, mijn voorkeur gaat toch wel uit naar GeForce, maar als andere beter zijn??
 
Het is waar dat fabrikanten vaak updates uitbrengen om de nieuwste spellen zo mooi mogelijk te kunnen spelen, maar dit geldt voor zowel ATI als voor Nvidia (GeForce). Maar ja, het is wat je zelf wilt, ik draai hier met 'zwaar verouderde' drivers volgens sommige dan. Mijn ATI drivers zijn bijna een jaar oud en ik heb geen problemen en zie dus ook nog geen reden om die te updaten.
Ik denk dat je eerst moet bepalen wat het budget is en aan de hand daarvan de beste kaart voor je geld moet zien te krijgen. Alhoewel dat 'beste' ook betrekkelijk is natuurlijk. We hebben het nu over AGP kaarten en die zijn eigenlijk alweer ingehaald door PCI-Express, maar zo blijf je bezig.
 
Gewoon een Ati 9600 XT Nemen, erg goed.
 
Het is de ATI 9600 XT geworden was hier scherp geprijsd zeiden ze in de winkel 179 euro:confused:
Iedereen bedankt voor de antwoorden.
 
Goeie keus. :thumb: :thumb:

Al is het alleen maar omdat ik hem ook heb.:) :p

Mvg Patrick

ps. Je hoort de fan wel een hoog geluid maken, maar ga een beetje spelen met de snelheid ervan, en kijk wat de temp doet. Zo maak je hem een stuk stiller.
 
Leuk, maar hoe kun je spelen met de snelheid ervan???
Nog meer herrie in de pc, een andere fan (ik weet niet welke) maakt ook al zoveel geluid.:(
 
Geplaatst door Lerosa
een andere fan (ik weet niet welke) maakt ook al zoveel geluid.:(
Hier kun je achter komen, door voorzichtig de aanwezige fan's 1 voor 1 tegen te houden.(heel kort)
Asl het de processor fan is, kun je die mischien met Speedfan stiller krijgen.
 
Geplaatst door Lerosa
Leuk, maar hoe kun je spelen met de snelheid ervan???
.:(

Met het programma Asusprob kan je de snelheid van de fan veranderen.
Hier leert dat 30% voldoende is. Maar dit is in mijn kast dan.
Speel met de snelheid, en controleer na een zware game de temp.

Mvg Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan