Goede videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo,

Wat is nou een goede videokaart om het spel Soldier of Fortune goed online te kunnen spelen, zodat de FPS stabiel en hoog is??

Iemand een idee??

Alvast bedankt voor eventuele reacties.;)

SoF 1 of 2?

1 heeft niet zo heel veel nodig.

En ik kon SoF 2 met mijn Nvidia GeForce FX5600 256MB prima draaien.

Maar goed, de FPS voor een online game hangt volgens mij ook samen met je internetverbinding en de stabiliteit van de server...

Het gaat om Soldier of Fortune 2, nu zit er een videokaart in van 128 mb, dus eigelijk zou er 1 moeten komen van 256 mb??

Staar je niet blind op alleen de hoeveelheid geheugen.
Een videokaart met 256MB en maar een 64bits geheugen interface zal vele malen slechter presteren dan een 128MB exemplaar met 256bits.
Voorts is natuurlijk ook de rest van de pc samenstelling van belang, een 'monsterkaart' in een PIII zal de snelheid echt niet omhoog brengen.

OKe, dus ik moet op meer dingen letten, er zit nu een geforce FX 5200 met 128 mb maar ik weet niet hoeveel bits dat dan is.:eek:

Uhmmzz, uit mijn hoofd zijn er twee versies van de FX 5200 een 64bit (meest verkocht) en een 128bit model (volgens mij werd die verkocht onder de naam 'Ultra' )

videokaart

Leuk zo'n vraag maar heb een vraag terug WAT VOOR SYSTEEM heb je (moederbord/cpu/geheugen???)
Ik denk als je een "ouder systeem"hebt met 8x AGP je voor een Sapphire Radeon X1550 of 1650 pro kan gaan de 256 mb cq de 512mb versie daar kan je alles op draaien in de hoogste stand.
prijzen zijn niet al te hoog ongeveer tussen de 70 en de 80 Euri's:D

De X1550 zou ik juist NIET nemen, dat is namelijk een 64 bits kaart, daar gaat Lerosa spijt van krijgen.

Het gaat hier om een Pentium 4 met 1028 mb DDR geheugen, ik denk dat ik sowieso moet gaan kijken naar een wat zwaardere videokaart, vanaf 256 mb denk ik.

ik heb hiero ook p4 1 gb ram kun je sof makkelijk mee spelen.

ik kon hem nog met een 9200se spelen dus....

Op deze pc dus niet met een Radeon 9600 128 mb, hoe zou dat kunnen komen dan?

ik neem aan dat je hem op het hoogste hebt staan enzo dat snap ik wel anders ziet het er niet uit.

maar met die 9200se stond die op het laagste.

maar hoe snel is je internetverbinding dan ?

Ik dacht dat de FPS los stond van de snelheid van je internetverbinding, maar de snelheid is:

Downloadsnelheid :4000 Kbit/s
Uploadsnelheid :1000 Kbit/s

voor de rest heb ik geen info over de internetverbinding.

fps op internet heeft wel met internet verbinding te maken maar dat lijkt me bij jou geen probleem.

kzou dan toch een nieuw videokaartje aanschaffen

9600 is wel beetje verouderd.

Ja ik denk het ook dat ik maar eens voor een andere moet gaan kijken, het kaartje is niet eens zo oud... 2 of 3 jaar geleden in de winkel gekocht, maar waarschijnlijk dan toch al verouderd.

Zoals reeds eerder is aangegeven, de X1650pro heb je voor ongeveer € 85,-
Dat is een prima kaart met 512mb en een 128bits bus, nou is die 512mb een beetje overkill als je geen 22 inch beeldscherm hebt maar goed het zit er eenmaal op. Als je toch iets meer prestatie wilt en dus ook iets meer geld kwijt wil, kijk dan is naar een X1950GT, met 'maar' 256mb aan boord, echter wel met een 256 bits bus, daarom zal die kaart ondanks minder geheugen toch beter presteren, maar ja, kost wel rond de € 125,-

Iedereen bedankt voor de tips, ik ga eens rond kijken hier en daar.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan