Goede virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
Het komt elke keer weer terug bij de Helpmij, dus meende ik dat het nu maar eens een keer mijn 'beurt' moest zijn om het onderwerp aan te snijden. Na 15 jaar 'trouwe dienst' heb ik besloten mijn huidige virussuite de deur uit te gooien. Reden ? In de laatste release zit kennelijk een zodanig vervelend 'iets', dat wanneer mijn machine is opgestart (dat gebeurt in minder dan 40 seconden) ik daarna ruim 1 minuut moet wachten tot ik internetverbinding heb. Ook de helpdesk van mijn virusscanner komt er niet uit waaróm dat zo is, maar vermoedt dat de firewall hier debet aan is. Mijn pc overnemen en het probleem proberen te tackelen is niet gelukt, dus gaan we na 15 jaar maar als 'goede vrienden' uit elkaar.

Vervolgens op zoek naar een andere suite. Er zijn er zooooooooveel, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dan maar GeGoogled op 'test' en ja, dan komen allerlei sites voorbij met overwegend wel een beetje dezelfde resultaten.
Sinds gisteren een probeer suite geïnstalleerd (Bitdefender) en mijn eerste indruk van het tooltje is uitstekend. Qua UI, layout én scanperformance doet 'ie het goed. Een complete systeemscan wordt binnen 10 minuten voltooid en dat vind ik 'ongehoord snel'. Ook het w w w bijv. hier is nogal lovend over het tooltje.
Maar ja, ervaringen uit het verleden en de relativiteitszin van 'niet alles blindelings geloven' wat je op het w w w leest, doen mij toch wat terughoudend zijn alvorens een beslissing te nemen.

Ik ben best benieuwd naar ervaringen van Helpmij users. Zijn er gebruikers die Bitdefender hebben aangekocht en al even gebruiken? Zo ja, svp wat ervaringen.

[edit] wat mij wél opviel na de installatie van de proefversie, is dat het RAM gebruik van mijn machine 'idle', dus met alleen het Windows buroblad zonder andere progjes geopend', gestegen is na zo'n 6 gig (voorheen idle met mijn oude suite, niet meer dan 4 gig) Ik heb 32 gig intern, dus ik maak mij er niet zo druk over, maar ik vermoed dat de uitstekende performance van het tooltje ook komt omdat het 'zomaar' een gig of 4 systeembronnen wegslobbert. Wat zijn de ervaringen van andere Bitdefender users hiermee? [end edit]

[edit-2] als je de hierboven door mij geplaatste link doorleest, dan vind je er o.a. ook een opmerking over NOD32 :
Het antivirus programma van ESET en Comodo scoorde het slechtste in de test. McAfee wist zich net te plaatsen in de antivirus top 10 met een gemiddelde beschermingsscore van 89%. Erg matig dus!
Hier keek ik even van op, zeker omdat de NOD32 door de Helpmij een 'warm hart' wordt toegedragen. [end edit-2]
 
Laatst bewerkt:
Als maar ooit Eset volledig met bestaan stopt, pas dan stop ik ook zelf met gebruik van die Antivirus, ergens ongv. 13/ of 14 jaar geleden ben met Norton gestopt en met NOD.32 begonnen, vandaag en nog steeds voor geen enkel goud wil ik andere antivirus meer ...:D

Hoezo jij probeert niet bij consumenten bond kijken wat volgens hun beste antivirus is, van die kant dat was ook altijd voor mij beste advies welke volg ik ook bijna altijd :D nu bedoel ik niet ook aan Nod32 ! ..
 
Da's mooi, maar wáárom is dat zo?

Heb je een linkje van de consumentenbondtest, want zonder lid te zijn van die club, mag je niets zien?
 
Laatst bewerkt:
Nee niet op test bij consumentenbond gekeken of gezocht, maar zoiets denk dat je ook kan vinden toch??

KLIK-->>http://www.consumentenbond.nl/test/...xtra/samenvatting-beste-beveiligingssoftware/

Waarom is dat zo ?? :D ik ben beetje in leeftijd en wil je me geloven ( a.u.b. ? ) bijna alle antivirusen ( ik zei bijna ! ) uitgeprobeerd, bij NOD32 had ik minder problemen dan bij de rest maar natuurlijk je moet ook origineel licentie hebben :D
 
Laatst bewerkt:
Ja, natuurlijk, die had ik al lang geleden gezien en ook vandaag v.w.b. de virusscannertest. Maar die pagina is volkomen nutteloos, om het e.e.a te kunnen lezen moet je lid worden en dat gaan we maar even niet doen, ook niet de zestig dagen 'gratis' probeer leesovereenkomst., want dan moet je zelf weer in de gaten houden dat je opzegt. Jij verwijst mij naar de consumentebond, dus verwacht ik daar een test te kunnen lezen........... ;) :D
 
Laatst bewerkt:
:) Yep zei ik toch oude link, maar tot vandaag nog steeds actueel .....;):thumb: en zo lange actuele actualisatie heb je bij geen een ander antivirus ..
 
Laatst bewerkt:
Vast wel, daarom worden antivirusprogjes om de 2 maanden getest............ ;)
 
:) Dus ik zei ook nooit dat Bitdefender niet goed is, het kan best zonder twijfel goed te zijn maar hoezo zal ik veranderen wat ook niet nodig is ? en je geen problemen mee hebt, je moet dus ook zo paar uitproberen en eentje je zal wel bij je hart blijven staan :D
 
Lees mijn eerste bericht nou nog even door (waarom ik dit topic startte en wat ik vraag)
Jij hoeft ook niet van scanner te veranderen.
Ik ben ook NIET op zoek naar ervaringen met andere scanners, ik ben op zoek naar ervaringen van Helpmij-users met Bitdefender. Ervaringen van w w w users zijn er genoeg te vinden, maar ik wil graag de mening van Bitdefender users weten hier op de Helpmij. Daar hecht ik nét even meer waarde aan dan een anonieme en voor mij volledig onbekende op het w w w.
 
Laatst bewerkt:
Snap ik je, maar met deze anti virus helaas kan ik je persoonlijk niet helpen :( die nu iemand van deze anti virus-gebruikers kant moet bijspringen ..

Je zei zelf dat je meerdere anti virusen nagekeken hebt ( ? ) en tot BitDefender gekomen ookey dan en daardoor je nu wil ervaringen met die anti virus horen maar dan ook jouw tittel van topic luid niet logisch omdat die vraagde naar goede virusscaner en geen tips over BitDefender ..:D
 
Laatst bewerkt:
Wat jouw eigen scanner betreft, is het daarom misschien aan te bevelen het linkje dat ik plaatste even wat beter te bekijken, want de NOD32 staat niet in de top tien (testversie 2014!)
 
:) Dat bedoel ik ook, nu heb je een reden meer voor BitDefender te kiezen toch ? ;)
 
Laatst bewerkt:
op mijn vorige (oude dus met 4 gb ram) pc heb ik ook bitdefender uitgeprobeerd, ben ermee gestopt omdat ie teveel op mijn systeem drukte, maw maakte alles trager.
Nu heb ik BD ook op de nieuwe pc getest, ( 16 gb ram ) en ook daar "voelde" ik het proggie. ( vooral bij het surfen )
Momenteel gebruik ik norton internet security 2014, en ben er zeer tevreden over, op geen enkel moment vertraagt deze de pc.
Volgens de laatste av-test scoren ze beiden quasi identiek, zowel qua systeembelasting als scanresultaten.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.
Ik ga het 'zuigen' bij het Googlen eens wat in de gaten houden.
Welke versie (jaar) van Bitdefender heb jij gehad?
Idd. Norton staat in de test die ik vond (en in mijn 1e bericht linkte) ook in de top tien.

Om de relativiteit maar eens te bevestigen : ook de scanner die ik na 15 jaar trouwe dienst heb 'ontslagen' staat in de top 10 en wel op plek 9.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan