Goede voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jespertje123

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Hallo,
ik ben van plan om een nieuwe PC te bouwen, met de onderdelen:
Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced
Videokaart: EVGA GTX560 Ti SuperClocked
Processor: Intel i5-3470 met Cooler Master 212 EVO CPU-cooler
Moederbord: MSI Z77 MPower
Harde schijf: Western Digital Green 1TB

Ik heb op dit moment in mijn oude PC een 600W voeding zitten. Is deze voeding goed genoeg voor al deze componenten, of heb ik toch een betere voeding nodig?

M.V.G,
Jesper

Hoi...

Is dat die Corsair CX 600WATT V2 voeding die je in Juli aangeschaft hebt? (gezien in een eerder topic van je)
Indien ja....dan is het geen enkel probleem om deze te blijven gebruiken voor bovenstaande samenstelling.

Dat klopt inderdaad, dat is inderdaad de Corsair CX600 V2 voeding die ik in juli gekocht heb en waar ik ook een topic over geopend heb.

Nog even een vraag: hoe check je eigenlijk of je voeding al je componenten wel aankan, is dat een optelsommetje of iets anders? :rolleyes:

M.V.G,
Jesper

dat is inderdaad een optel sommetje

een voeding moet een aantal AMPS/watts leveren en voldoen aan een bepaalde efficiëntie.
je kunt het berekenen met bijvoorbeeld psu calculator (let op je moet het altijd met een korreltje zout nemen ik raad daarom altijd aan om 100watts extra erbij op te tellen)
klikerdeklik

een goede voeding heeft normaal een efficiëntie van rond de 85% kan ook hoger maar dan kom je bij premium producten uit en die zijn een stuk duurder

Hallo,
ik ben van plan om een nieuwe PC te bouwen, met de onderdelen:
Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced
Videokaart: EVGA GTX560 Ti SuperClocked
Processor: Intel i5-3470 met Cooler Master 212 EVO CPU-cooler
Moederbord: MSI Z77 MPower
Harde schijf: Western Digital Green 1TB

Ik heb op dit moment in mijn oude PC een 600W voeding zitten. Is deze voeding goed genoeg voor al deze componenten, of heb ik toch een betere voeding nodig?

M.V.G,
Jesper

Dit is wel niet echt een balanced systeem, ik raad dit niet aan om te kopen. Als je wat advies nodig denkt te hebben, kijk dan eens op het aankoopadvies forum :).

Beste subplayer52,
wat houdt het precies in dat dit systeem niet in balans is, en met welke onderdelen zou het systeem wel in balans kunnen zijn? Wat is er precies niet 'balanced' aan?

Jesper

Laatst bewerkt:
kan er wel een paar uit pikken
je kiest een duurder overklok moederbord terwijl je niet kunt overklokken met die processor
de GTX560 TI is opzich geen slechte kaart maar er zijn nieuwere kaarten die het beter doen voor het zelfde budget kijk bijvoorbeeld naar de HD7850/HD7870 of GTX660/GTX660 TI
dure behuizing hij is wel goed maar je hebt het niet nodig je zou het geld beter kunnen besteden aan een videokaart die wat meer pit heeft en een iets goedkopere behuizing kunnen nemen (ook van coolermaster)

De GTX560 Ti SC heb ik momenteel al, (1 jaar geleden gekocht) deze wilde ik dan ook niet kopen. Misschien dat ik later nog een 660 ofzo erin zet, maar daar heb ik momenteel het geld niet voor en dus houd ik het lekker bij de 560. Dit vind ik nog steeds een goede kaart.
Ik zal nog even gaan kijken voor een nieuw moederbord, maar ik wil toch wel heel graag de CM 690 II Advanced-kast.

EDIT: Is het Asus P8Z77-V LE PLUS moederbord een verstandiger moederbord om te kopen?

Jesper

Laatst bewerkt:
kan er wel een paar uit pikken
je kiest een duurder overklok moederbord terwijl je niet kunt overklokken met die processor
de GTX560 TI is opzich geen slechte kaart maar er zijn nieuwere kaarten die het beter doen voor het zelfde budget kijk bijvoorbeeld naar de HD7850/HD7870 of GTX660/GTX660 TI
dure behuizing hij is wel goed maar je hebt het niet nodig je zou het geld beter kunnen besteden aan een videokaart die wat meer pit heeft en een iets goedkopere behuizing kunnen nemen (ook van coolermaster)

Ik wil niet eigenwijs zijn, maar vergeet niet dat een gtx560Ti , Physc heeft, 3D vision en superoverclocked geeft veel hogore specs dan het standaard, ik weet niet of die HD7850 en 80 dat ook hebben, daarom is die g tx ook wat duurder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan