Goede Website Builder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rood412

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hallo Allemaal,

Kent iemand misschien een goede website builder software, dat je moet downloaden ?
Wie kan er mij eentje aan raden.

Hoeft niet perse gratis!

Hoi beste lezers,
Op makenwebsite.nl staat inderdaad een cursus, maar of dat nu een goede cursus voor beginners is? :confused:
  • Het eerste wat ik zag, was op de eerste alinea: "De eerste stap is het invoegen van een tabel."
    - Eigenlijk heb ik dan al gegeten en gedronken, want tabellen gebruiken voor de opmaak van een pagina was 10 jaar geleden wel de methode, maar nu niet meer. Tabellen maken de html ontzettend groot (= traag in gebruik) en onoverzichtelijk, en met css kan je layout veel flexibeler zijn dan met tabellen mogelijk is (voorbeeld).
    Bovendien: wil je iets in een tabel-opmaak veranderen, dan moet je dat apart op elke pagina van je site veranderen (en vind daar maar eens het <td>'tje terug dat je wilt aanpassen...).
    Met een CSS-stylesheet verander je het één keer, en het werkt direct in je hele site! :)

• En ja hoor (nee toch), op de pagina 'oefening': "De knoppenbalk met de wolkjes is gemaakt door een tabel in een cel van de hoofdtabel in te voegen (een tabel invoegen in een cel van een andere tabel)."
    - Van kwaad tot erger!

• En ja hoor (nee toch), op de pagina pagina-layout komen we tegen: "Er is een truck om het onderhoud eenvoudiger te maken door gebruik te maken van Frames of IFrame."
    - Frames en iframes zijn ook verouderd, onnodig, gebruikers- en zoekmachine-onvriendelijk, en eveneens volstrekt af te raden.

• En ja hoor (nee toch), op de pagina 'html-codes': "In de Tag font kunnen een heleboel eigenschappen van het lettertype ingesteld worden. Een van de mogelijkheden is het instellen van de kleur van het lettertype, color."
    - Nou nee, sinds december 1999 (het van kracht worden van de html 4.01 voorschriften) zijn dingen als <font color="..."> afgekeurde en ongeldige html.
Altijd heel illustratief voor het kwaliteitsgehalte van een online website-cursus is (en van webbouwers in het algemeen): de pagina van die cursus/webbouwer/portfolio even door de "Quickscan Kwaliteitsmodel Webrichtlijnen" halen. Die scoort op 47 belangrijke punten (er zijn er 125, maar de rest is niet automatisch toetsbaar), en elke punt minder betekent ernstige tekortkomingen. Zeker bij een score onder de 40 kan je grote twijfels krijgen!
Kortom: geen aanrader, maar eerder een afrader: beginnende webbouwers worden compleet op het verkeerde been gezet.

Beter kan je beginnen met:
Voorlopig zal men hiermee wel even voort kunnen. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: Er is ook hier een uitgebreide cursus KompoZer op internet te downloaden. Die ken ik niet, maar deze zal al gauw beter zijn dan die van makenwebsite.nl.
En niet te vergeten: de ingebouwde Help-functie met uitleg in het programma KompoZer zelf!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan