goede wlan adapter voor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Besturingssysteem
Fijnste
Office versie
Doen we nie aan
Hallo,

Ik heb sinds een week een nieuwe laptop een ASUS n550jk cn360h. Nu blijkt het dat de wlan adapter die erin zit (qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter) niet echt geweldig is.
Zo heb ik thuis 3 routers en hij ziet er vaak maar 2 en met een daarvan kan ie niet verbinden en de andere valt ie vaak uit en moet ik de gehele laptop opnieuw opstarten voordat de wifi weer werkt. Het ligt niet aan de routers want mijn smartphone en andere laptops doen het met alle 3 de routers. Ik heb bij services Wlan autoconfig al een paar keer opnieuw opgestart wat geen verschil maakte. hierdoor word ik gedwongen om met ethernet te werken wat natuurlijk vervelend is bij een laptop. Weet iemand hier iets op?
En zo niet weet iemand een goede wlan adapter?
hier weet ik niet zoveel vanaf en qua maten weet ik ook niet ik heb hier 3 foto's bijgevoegd van de wlan adapter als jullie de afmetingen nodig hebben zeg het maar.
DSC_0041.jpg DSC_0042.jpg DSC_0043.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Al eens gekeken of er een nieuwe driver die misschien beter werkt is,

@Modag bij de laatste driver gaat de wifi niet eens meer aan als ik dan bij apparaatbeheer kijk staat er dat ie niet kan opstarten door beschadigingen in het register terwijl ik de driver van asus.nl haalde. wanneer ik dan weer een oudere driver installeer doet ie het weer maar nog steeds dezelfde problemen.
@hoogteijling ik heb liever geen usb wlan adapter want ik heb maar 3 usb aansluitingen bij deze laptop en ik gebruik ze vaak alle 3.

Kan je via apparaatbeheer de hardware ID van je WLAN adapter eens opzoeken en hier posten.

Groeten Marcel

hmm met die driver staat de bluetooth er niet meer tussen in apparaatbeheer ( bluetooth zit in de wlan adapter)
en vind ie geen netwerk meer. Toen heb ik via apparaatbeheer op internet naar stuurprogramma's laten zoeken en daarna stond de bluetooth er weer tussen maar stonden er nog steeds geen netwerken tussen terwijl mijn smartphone hier gewoon wifi heeft wel maar een streepje.
ik zal eens contact opnemen met asus

Is idd bluetooth en WLAN in 1 kaartje.
Zie je bij apparaatbeheer nog een bluetooth adapter staan.
Dan kun je daarvan misschien ook de driver apart downloaden.

Groeten Marcel

Na een paar mailtjes met asus waarbij zij eerst zeiden dat ik driver moest updaten en als dat niet hielp op sturen voor reparatie. maar aangezien ik via google had gezien dat zoveel mensen problemen hebben met deze wlan adapter had ik uiteindelijk maar een nieuwe gekocht. de Intel centrino advanced-n 6235. Deze doet het thuis met 2 van de 3 routers (blijft raar).
iniedergeval bedankt voor al je hulp hoogteijling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan