goedkoop ''download pctje'' GEEN nas!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jor177

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een kleine pc die ik dag en nacht aan kan laten staan, voor het downloaden van films enz.

(en nee mensen, jullie hoeven niet te gaan klagen dat we hier niet over torrents mogen praten, want ik heb het hier over downloaden van bijvoorbeeld uitzendingen van hardwareinfo.tv)

Ik wil GEEN nas, want ik heb liever een pctje!!
Het is belangrijk dat de pc weinig stroom verbruikt..
Het hoeft zeker geen uitgebreide pc te zijn, als ik er maar een beeldschermpje op aan kan sluiten..

Nu aan jullie de vraag: Kunnen jullie de hardware voor mij samenstellen op Bijv. Azerty.nl??
Of gewoon een lijstje maken met wat ik moet hebben ;)

Ik doe zelf Ubuntu of een andere licht OS op de pc.

Een NAS is ook gewoon een PC hoor. Je bent wel altijd veel duurder uit op die manier. Een basis NAS kost 80 euro. Een basis PC begint bij het dubbele.

Er zijn wel wat alternatieven, maar die zijn slecht te krijgen. Hoe goedkoop (zonder harddisks) moet het ongeveer zijn? Anders kun je natuurlijk altijd naar 2de hands kijken.

Ik heb hier zelf al een sata harddisk liggen, en budget is wel onder de 120 euro, maar misschien kan ik mn oude pc gebruiken?
Ik weet niet of die veel verbruikt, maar die draait onder Bodhi (Linux)

Er zijn kleine PC'tjes gebaseerd op ARM chips die wel in het budget passen.

Maar als je al een oude computer hebt kun je hier vaak gebruik van maken. Eventueel kan er een kleinere voeding in e.d., maar x86 systemen gaan altijd meer gebruiken dan ARM.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan