goedkope game pc onder 650 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

scimmytags

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
Hoi,

mijn vriendins pc heeft het begeven, maar veel geld voor een nieuwe game pc heeft ze niet.
kan iemand een game pc samenstellen rond de 600 euro?

alvorens bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
het leg er aan wat zij er mee wil gaan doen.
dus kunt ge dat uitleggen ?

m.v.g virtuosa

ze wilt er vooral mee gamen, verder beetje schoolwerk op doen.
wifi is wel een must want haar bureau staat niet dichtbij de modem ^^

met mijn beperkte pc kennis kom ik ongeveer op dit uit?? wrs vergeet ik vanalles
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?
legen=1&product%5B452330%5D=1&product%5B645978%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B400619%5D=1&product%5B641162%5D=1&product%5B674366%5D=1&product%5B645239%5D=1&product%5B258095%5D=1&product%5B624189%5D=1&product%5B467159%5D=1

Laatst bewerkt:
link

hier zit wel geen windows bij en kan je het zelf in elkaar zetten of niet?
en kan ze nog spullen gebruiken van de oude pc of moet alles helemaal nieuw

Laatst bewerkt:
haar huidige pc is 7 jaar oud (destijds zeer goed), maar eigenlijk wil ze het liefst alles vervangen.

welke games speelt ze?
Kan jij de pc voor haar in elkaar zetten of moet de winkel dit doen?
Heb je een windows licentie nodig?
Zo ja kan jij windows installeren of moet de winkel dit doen?

heb je nog extra randapparatuur zoals een scherm en toetsenbord/muis nodig?

Voor het genoemde bedrag zou ik eerder voor een uitstekende 2e hands gaan van een jaar of anderhalf, dan voor een nieuwe.
Even los van de vraag welke games er precies gedraaid gaan worden, koop je voor 600 of minder geen game pc. Een gamepc begint bij 700 euro en eindigt bij 3500 euro of zo. Een machine van 1 of twee jaar oud die 1300 gekost heeft, zou je wel eens voor een honderd of 6 kunnen 'arresteren' en dan heb je per definitie een veel betere machine dan een nieuwe van <600 euro.

ik kan de game pc zelf in elkaar zetten (zij zelf trouwens ook)
games zijn spellen als LOL ann01404 en skyrim

Topic verplaatst van Hardware - Hardware overige ---> Aankoop - nieuw systeem/Upgraden.

Succes met je vraag.

Voor het genoemde bedrag zou ik eerder voor een uitstekende 2e hands gaan van een jaar of anderhalf, dan voor een nieuwe.
Even los van de vraag welke games er precies gedraaid gaan worden, koop je voor 600 of minder geen game pc. Een gamepc begint bij 700 euro en eindigt bij 3500 euro of zo. Een machine van 1 of twee jaar oud die 1300 gekost heeft, zou je wel eens voor een honderd of 6 kunnen 'arresteren' en dan heb je per definitie een veel betere machine dan een nieuwe van <600 euro.

dat klopt niet helemaal voor 600,- kan je wel een game pc maken en het eindigt niet bij 3500,- als je wilt kan je zelfs een pc van 30.000,- maken :P
ik keek ook even op marktplaats rond maar daar kon ik ook niks vinden dus ik denk toch dat hij beter een nieuwe kan kopen
.

Laatst bewerkt:
ik kan de game pc zelf in elkaar zetten (zij zelf trouwens ook)
games zijn spellen als LOL ann01404 en skyrim

Dat zijn Redelijke (Relatief) oude spellen. 600 euro is meer dan genoeg om die spellen op full HD en Maximale settings te willen spelen.
PC configuratie: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B405099%5D=1&product%5B642781%5D=1&product%5B640823%5D=1&product%5B467159%5D=1&product%5B613824%5D=1&product%5B635656%5D=1&product%5B673447%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B669214%5D=1

- Ik heb express voor de NVidea kaart gekozen, omdat er op de nieuwe AMD kaarten allemaal toeters en bellen zitten die alleen worden ondersteund bij nieuwere spellen en niet bij jouw genoemde spellen. De Nvidea kaart, is de core clock ect ook net effe iets sneller. De bandwith is iets kleiner, maar dat maakt niet uit voor oudere spellen. We hebben het niet over spellen van 50GB groot ;)
- Intel processor, omdat oudere spellen niet meer dan 4 Cores ondersteunen en er veel baat bij krachtige cores hebben. Waar Intel al gauw 20-30% krachtiger per core is, daarnaast ook nog is tot 33% zuiniger.
- SSD schrijf waar je echt de random read en write gaat merken ten opzichte van de normale HD waar random read belangrijker is. SSD's kunnen daar een slordige 1000x sneller in zijn. (Laden van bestanden/spellen loopt net effe wat soepeler)
- Windows 7 omdat Windows 8 sommige oude spellen niet meer goed afleest, dan moet je weer allemaal omwegen maken en apps gaan downloaden om het toch aan de praat te krijgen. Wat nog wel is vervelend is.
- Systeem is 682 Euro geworden, of je zou Windows er van an moeten halen en ergens vandaan moeten plukken dan kom je op de 600 euro uit.

Laatst bewerkt:
Skyrim is niet relatief oud....
en behoort eigenlijk in het rijtje zware games thuis

een SSD zou ik achter wegen laten is leuk voor de laad tijden maar minder leuk voor FPS en grafische pracht en praal.
dan hou je wat geld over voor bijvoorbeeld een GTX760 als videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan