Goedkope goede/redelijke kaart met lage eisen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom op helpmij:)
Het is normaal niet gebruikelijk om in de vraag van een ander verder te gaan,
Ook al omdat meer mensen het lezen als je een nieuwe vraag stelt.

De adviezen voor een de kaart heb je al, kijk wel even naar merk en sterkte van de voeding, die moet de kaarten aan kunnen.

Laatst bewerkt:
Wat de voeding betreft, er zitten op die Silverstone(en ook op die OCZ) maar 2 pci-e aansluitingen terwijl ik 3 pci-e kaarten erin heb zitten(videokaart, geluidskaart, draadloze netwerkkaart).
En over de videokaarten, als ik dus zeg maar de processor laat zitten en een nieuwe videokaart en voeding koop welke videokaart kan ik dan het beste nemen? De 4770 of de 4850?
En blijft mijn bagger processor dan niet achter als ik een in verhouding een snellere videokaart heb?

geluidskaarten en draadloze netwerkkaarten hebben geen extra voeding nodig, dus aan 2 pci-e 6pin aansluitingen heb je genoeg. plus dat die geluid en netwerkkaart geen pci-e maar pci is.

en ja als je videokaart veel beter is als je processor worden de prestaties van je videokaart naar beneden gehaalt.

ik zou gewoon de 4850 nemen als je budget het toe staat en later je processor upgraden.

met jou processor merk je hoegenaamd geen verschil tussen 4770 of de 4850.
En als je over één of twee jaar de pcupgrade cq nieuwe pc wil dan, zijn beide kaarten sowieso weer achter haalt.
Maar dat blijft een persoonlijke keuze.

mvg leo

zon beetje ALLES qua mid-end hardware is over 2-3 jaar achterhaalt....

zo kun je de aankoop van nieuwe hardware wel blijven uitstellen...

met een 4850 kan hij/zij nog wel eventjes vooruit het is alleen jmmr dat je dan van een 8500 gt naar een 4850 of 4770 gaat dat is namelijk maar een kleine stap..

Ze zijn allebei even duur dus als je alleen naar prestaties kijkt zou de 4850 beter zijn voor als ik over een aantal maandjes een nieuwe processor koop?

idd zo denk ik ook :)

Als je voor het zelfde geld een kaart kan kopen die beter presteert, waarom niet dan?
Je huidige cpu zal trouwens ook geen botleneck zijn voor deze kaartjes.

Het zijn niet de High-end kaarten maar gewoon de middelmoot

Van welk merk de kaart komt maakt inprincipe niet zoveel uit toch?
Want je heb de 4850 van Asus en Sapphire etc.

Nee maakt opzich niet zoveel uit.
Meestal verschillen de koelers die erop zitten.

zon beetje ALLES qua mid-end hardware is over 2-3 jaar achterhaalt....

zo kun je de aankoop van nieuwe hardware wel blijven uitstellen...

met een 4850 kan hij/zij nog wel eventjes vooruit het is alleen jmmr dat je dan van een 8500 gt naar een 4850 of 4770 gaat dat is namelijk maar een kleine stap..

En 8500GT = 9400GT = stukken slechter dan een HD4850. De stap is gigantisch te noemen... :)

ik weet niet of je al besteld hebt, maar ik zou gaan voor
amd phenom 9650 (quadcore)
en de ati 4670
die videokaart kan je als je later weer wat anders wilt makkelijk vernanderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan