Goedkope laptop of toch iets anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

lin10

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Ik ben in het bezit van een Acer Aspire 8930, heel tevreden over. Op deze laptop draai ik Ubuntu (Linux). Ik ben tevens in het bezit van een Ipod, Iphone, Ipad.
Muziek etc. zetten op de Apple producten is een drama via Ubuntu.
Ik zou dus een laptop (je) willen aanschaffen voor het syncen van mijn Apple producten via Itunes, dus met Windows zeg maar.
Iemand een tip voor een leuke laptop voor een leuke prijs die ik hiervoor kan gebruiken.
Alvast bedankt.

virtual machine met XP, USB doorzetten en virtual folders aanmaken en je bent al een heel eind? Waarom aparte hardware?

Pffff wat jij daar aangeeft gaat mij boven mijn pet, vandaar nieuwe laptop...

Lijkt me wel zonde om veel geld uit te geven terwijl er gewoon oplossingen voor bestaan.

Package manager -> virtualbox -> mark for install -> apply

Wachten

Virtualbox starten -> new -> ostype -> windows -> version xp -> etc.

xp ISO'tje (of andere windows) en gaan met die banaan ;)

Heb je anders itunes al met "wine" geprobeerd? zelf geen ervaring mee, maar volgens de database zou het moeten draaien.

Er staat een package op de virtualbox website. Maar het hoort ook in de standaard package manager te staan van ubuntu

Nou Wampier geef je rekeningnummer maar want dit scheelt me toch een aanschaf van een nieuwe pc.:thumb:
Ik heb windows in mijn virtuele box draaien, echt geweldig.
Misschien kan je me nog even verder helpen. Of moet ik een nieuw topic opstarten?
Ik heb nu Itunes draaien maar hij ziet mijn iphone niet, hoe krijg ik dat voor elkaar?
Echt heel erg bedankt en dat van je rekeningnummer was een grapje hoor, helaas. :o

je moet in je settings van de VM gaan en dan naar de tab "USB" als je je iphone hebt aangesloten kun je dan als het goed is een filter aanmaken voor je iphone. je kunt ook een leeg filter aanmaken, dan zijn alle usb devices zichtbaar in je VM.

Volgens mij zie ik mijn iphone nu wel bij mijn usb instellingen maar niet in itunes.
Zie bijlage.
Moet ik nog iets doen?

Bijlagen

• Schermafdruk van 2012-10-25 21:42:29.jpg
    Schermafdruk van 2012-10-25 21:42:29.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 68
Mogelijk nog een keer herstarten? Specifiek met itunes heb ik nooit gespeeld, maar ik wel andere apparaten zo aangesloten. Je kunt ook een leeg filter aanmaken en dan de iphone pas inplluggen als je in je VM zit.

Er is ook een USB2 extensie die mogelijk helpt, daar moet je een kleine addon voor downloaden (gewoon het usb2 vakje proberen aan te vinken op dat scherm en je zou de instructie moeten krijgen)

Ik krijg een foutmelding met het aansluiten van mijn Iphone. Zie bijlage.
Enig idee?

Bijlagen

• Schermafdruk van 2012-10-26 08:19:39.png
    Schermafdruk van 2012-10-26 08:19:39.png
    59,8 KB · Weergaven: 53
Ik krijg deze foutmelding
Het is niet gelukt het Extention Pack /tmp/Oracle_VM_VirtualBox_Extension_Pack-4.2.2.vbox-extpack te installeren.
VBoxExtPackRegister returned VERR_VERSION_MISMATCH, pReg=00000000 ErrInfo='VirtualBox version mismatch - expected 4.2 got 4.1'.
Resultaat Code:NS_ERROR_FAILURE (0x80004005)
Component:ExtPackManager
Interface:IExtPackManager {3295e6ce-b051-47b2-9514-2c588bfe7554}

"Windows in een dual-boot te installeren. Je maakt dan een partitie op de harde schijf voor Windows" dit lukt niet kan windows niet op schijf installeren krijg ik als melding.

Hoe kan ik in Ubuntu zien of mijn partitie NTFS? Gparted?
En is het moeilijk om dit te veranderen?

Nee is relatief eenvoudig. Gparted is een goede oplossing, maar er zijn ook goede alternatieven. Er zijn ook goede handleidingen op het internet

Ik ben nu nog verder van huis! Laptop heeft het begeven:evil:
Accu kapot denk ik.
Ga deze topic afsluiten en kom indien nodig met een nieuw topic terug. Bedankt voor alle hulp.
:thumb:

Zelfs als de accu kapot is zou de laptop het nog gewoon moeten doen als je hem aan de netstroom koppelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan