Goedkope laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielstoove

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Hey,

Ik wil graag een goedkope laptop kopen (max 600 euro), om mee te reizen en voor tekstverwerking/films/downloaden. Gewoon de standaard dingen dus, maar hoef er zeker niet mee te gamen. Nou heb de onderstaande laptop gevonden voor 500e en die lijkt vrij aardig. Het enige nadeel is dat het een celeron is. Nou heb ik drie vragen:

- is een celeron veel langzamer dan een (gewone) pentium?
- zit er altijd een aansluiting voor een normale muis in een laptop?
- zit in onderstaande laptop een videokaart? is dat eigenlijk nodig voor films kijken etc?

Acer Aspire 5310-301G08Mi:

Benaming Intel® Celeron® M520
Snelheid 1600 MHz
Level 2 Cache 1024 kB
Ingebouwd 1024 MB
Maximaal 2048 MB
SO-DIMM Sloten 2, waarvan 1 vrij
Type DDR2
Zichtbaar beeld 15,4 inch
Resolutie 1280x800 Pixels
Type WXGA CrystalBrite
Grafische chip Intel Mobile 943GML
Geheugen t/m 224 MB (shared)
Harddisk 1 80 GB, 5400 rpm
Optische drive
DVD-R/RW, DVD+R/RW, DVD+R DL, DVD-R DL
Cardreader Ja
Speakers ingebouwd
LAN 10/100 Mbps
Wireless LAN tot 11 MBit/s (IEEE 802.11b), tot 54 MBit/s (IEEE 802.11g)
Modem 56 kbps
Aansluitingen
3 x USB 2.0
1 x RJ-45
1 x RJ-11
1 x VGA
1 x PCMCIA Type II

Hoop dat iemand me hiermee helpen of eventueel een goeie alternatieve laptop kan vinden! ;)
Michiel

Celeron is natuurlijk lang niet zo best als een Dual Core of Core 2 Duo en ja natuurlijk zit er een grafische chip in maar deze snoept geheugen ven je interne geheugen af. Je hebt drie USB poorten dus kan je er gewoon een muis op aansluiten. Welk besturingssysteem komt erop?

bedankt voor je snelle antwoord.

Er komt windows vista op, dat zal een celeron wel niet al te goed trekken neem ik aan??

Stel dat ik een pentium 1.6 met 1 gb geheugen koop, loopt die dan gewoon lekker snel als ik wil downloaden, filmpje kijken en internetten tegelijk. Ofwel: loopt zo'n ding fatsoenlijk of is dat niet te vergelijken met een desktop (bijv een athlon 2800+ met 512 geheugen, die ik zelf heb)?

Ik heb bovenstaande laptop gekocht. Vista loopt wel goed. Maar persoonlijk ben ik van Vista geen aanhanger. Wel zal ik het intern geheugen verhogen naar 2 g.

Succes

Vista is even wennen maar daarna zal je zien dat je er best blij mee bent. Ik moest er ook aan wennen maar nu alles naar mijn hand staat wil ik eigenlijk geen XP meer. En ja, ik zou als jij die mogelijkheid hebt je geheugen zeker naar 2048MB gooien.

Acer 5310

Ik ben in het bezit van een Acer 5310 met Intel Celeron m 1,6 Gig.
Tot op vandaag zat er slecht 512 MB geheugen in, een absolute afrader. Heb nu wat geheugen bijgeplaatst, en nu draait Vista als een tierelier.
Dus: wil je een prettig geprijsde laptop die prima voldoet voor dagelijks gebruik, dan kan je prima volstaan met 1024 MB geheugen. Wil je meer prestaties, dan is ophogen naar 2048 een prima opties. Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan