goedkope server kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomet12

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2011
Weet iemand hoe ik aan en goedkope server kan komen die genoeg is om met zijn tienen op minecraft te kunnen spelen het is handig als hij niet te veel ruimte in neemt maar als het gewoon het formaat is van een pc dan is het goed :cool:

Je kunt een minecraft server toch zelf hosten? Dat is helemaal gratis.

Mijn tip

Of je kan: Zelf je eigen server maken maar die is niet 24/7

Of je kan: een 24/7 server maken die best goedkoop is.

*Knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan wel een server op mijn pc beginnen maar wat mijn doel meer is is ook andere mensen erop laten gaan en de server dag en nacht laten draaien (een vaste server) zodat ook mensen die ik niet ken erop laten gaan en ze gewoon dingen laat bouwen (dan wordt het een van de wijnigen Nederlandse server's) dus niet allen voor vrienden

Laatst bewerkt:
dat soort servers kun je het beste gewoon huren
voor het hosten van games heb je redenlijk veel upload snelheid nodig en dit hebben standaard huizen meestal niet (twisted pair connectie)
voor het huren moet je denken aan 50 euro per maand ofzo liggend aan welk spel je wilt spelen

Laatst bewerkt:
Ik vind het fijn als hij bij mij thuis staat dan zet ik hem desnoods om 8 uur aan en uit ofzo het is gewoon erg handig dat ik hem zelf in mijn huis heb staan dus wat ik eigenlijk nodig is is een goede computer mijn vraag is meer hoe kom ik aan een goedkope computer geschikt als server... Sorry voor de onduidelijkheid

tjah als jou internet snelzat is dan kan een beetje computer met veel ram al snel genoeg zijn voor games
Phenom II x 6 met 16GB werkgeheugen ofzo...

een standaard pc zou gemakkelijk een week aan moeten kunnen staan
en zeker als je linux/ubuntu als OS gebruikt
en zorg ervoor dat de airflow goed is...

de grootste boos doener zal je internet connectie zijn en met name de upload
als die niet minimaal 50MBps upload is dan kun je het hosten van servers vrijwel vergeten

Laatst bewerkt:
het hoeft ook niet een zware server te zijn gewoon voor iets van 40 mensen of minder maar is het dan beter om gewoon een computer te gebruiken of is het beter om een echte server te kopen

dat word krap

ga eens naar speedtest.net en check je upload/download snelheid

klikerdeklik
scroll een beetje naarbeneden en daar staan de minimum eisen

laten we zeggen dat je ongeveer 15 mbps upload nodig hebt en 15 download voor een 40 player minecraft server
verder heb je ongeveer 6GB aan werkgeheugen nodig (altijd wat meer nemen zodat het niet traag loopt)
en zo te zien heb je genoeg aan een Dual core processor

nu is het aan je internet connectie of dit mogenlijk is
als je internet connectie niet snel genoeg is dan zul je een duurder abbonoment moeten aanschaffen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan