Goedkope werk pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapsac2010

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn vader op zoek naar een nieuwe werk pc, zijn laptop start namelijk bijna niet meer op.
Het moet een pc zijn van rond de 380 euro.
Het voornaamste doel is snelheid, mijn vader is journalist dus gebruikt hem vooral om te typen (het zou dus mooi zijn als binnen de 380 euro ook nog een lekker toetsenbord kan).
De bedoeling is dus dat die snel opstart, een ssd lijkt me hiervoor perfect.
Verder heeft hij geen videokaart nodig dat kan gewoon onboard. De processor hoeft ook niet perfect te zijn, want zoals eerder gezegd word die vooral gebruikt om te typen.
Wel moet er een redelijk grote harde schrijf in zodat er veel bestanden kunnen worden opgeslagen.
Ook moet er een besturingssysteem bij, bij voorkeur windows 7, maar ik zag dat je dat heel goedkoop 2e hands kan kopen alleen weet ik niet of het dan moeilijk te installeren is.
Verder moet er ook een goede internet receiver (of hoe zo iets dan ook heet) bij zitten a.g.z. hij ook vaak in de cloud werkt.
Dus...
Liever wel:
- SSD
- redelijk grote HDD
- toetsenbord
- Windows 7 (en advies over 2e hands of niet, en of het door leken te installeren valt)
- het in elkaar zetten (ik ben een behoorlijke leek dit kan ik dus niet zelf)
- Goed internet
Niet nodig:
- Hele goede processor
- Videokaart

Ik hoop dat dit kan voor 380 euro, gaat dit absoluut niet geef dan alsjeblieft nieuwe richtprijs op die ik dan met mijn vader kan overleggen.

Alvast bedankt en groetjes Caspar,

Caspar,
als ik je posting lees, dan bekruipt mij het gevoel dat er iig één tegenstrijdigheid inzit. Waarom zou je vader een 'redelijk' grote hdd nodig hebben? Je schrijft namelijk dat 'ie journalist is en dat de machine vooral gebruikt gaat worden om te typen. Ik weet niet of je weet hoe groot een gemiddeld 'groot' tekstbestand is, maar zelfs op een absurd kleine ssd van 128 gig, kan je vader járen en járen berichten typen zonder dat deze volraakt. Tekstbestandjes beslaan in grootte veelal niet meer dan dan een hondertal Kb tot enkele honderdtallen Kb en daar kun je er ontelbare van opslaan op een 128 gig ssd. Een redelijk grote harddisk is dus -gelet op wat jij zelf aan gebruiksdoel aangeeft- absoluut niet nodig.
Ik wil zelfs nog een stap verdergaan: waarom geen 10" inch tablet + eventueel daarbij een los keyboard? Dat is voor het doel waarvoor het ding gebruikt gaat worden wellicht de meest ideale machine :
toetsenbord voor thuis -> wat langduriger editten van eerder gemaakte conceptberichten, onscreen toetsenbord voor 'on the route' (de wat snellere en mogelijk ook kleinere data-invoer), maar zelfs voor de onroute datainvoer is een los keyboard heel praktisch in het gebruik.

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Bedankt voor uw snelle reactie.
Ik ben het ermee eens dat er geen grote HDD nodig is dankzij uw argumentatie.
Echter willen wij wel een echte pc en geen tablet omdat dit een stuk fijner werken is volgens ons.
Ook hebben we al een beeldscherm gekocht, dit is ook een van de redenen waarom we geen tablet willen.
Als u met deze info een pc zou kunnen adviseren, graag.

mvg. Caspar

@rapsac2010 moet het beeldscherm, toetsenbord, muis en microsoft office ook binnen het budget van 380 euro?

is er ook een draadloze netwerkkaart nodig?

Laatst bewerkt:
Nee, alleen het toetsenbord, office kan ik via school regelen en de rest hebben we al

Groetjes Caspar

klikerdeklik
dit setje is ietsje meer naar je budget gericht en met windows 7
de winkel zet de pc voor je in elkaar maar je moet wel zelf windows installeren.

Laatst bewerkt:
hey firest0rm en dennis,

Bedankt voor jullie hulp, ik neig naar die van firest0rm a.g.z. die idd meer op mijn budget gericht is en met windows 7.
Ik vroeg me alleen af of het uitmaakte als ik de dvd lezer weg liet?
Verder vroeg ik me af of deze ssd het een tijdje vol kan houden en of deze pc lekker snel is?
Oja, ik wist ook niet zeker of het installeren van windows 7 moeilijk is of niet, alhoewel ik wel denk dat er zat tutorials voor zijn.
Als je me hierbij zou kunnen helpen firest0rm, graag.

Alvast bedankt en groetjes, Caspar

ik zou ervoor kiezen om de dvd-lezer te houden want dat is veel makkelijker voor bijvoorbeeld windows te installeren. Ik zou ook kiezen voor windows 8.1 in plaats van windows 7, omdat windows 8.1 veel sneller opstart als windows 7 en omdat windows 8.1 ook meer updates krijgt als windows 7 (windows 8.1 krijgt bij de volgende grote update waarschijnlijk het start menu terug, en er zijn ook veel gratis programma's waarmee je het start menu terug kunt krijgen bijvoorbeeld:http://www.startmenu8.com/index.html ).
Deze pc zal met windows 8.1 waarschijnlijk opstarten binnen 10 tot 15 seconden, en de meeste applicaties zullen ook snel opstarten. windows installeren is niet moeilijk en er zijn ook veel tutorials voor te vinden.

ik heb de samenstelling die ik heb gemaakt iets aangepast zodat je zelf windows moet installeren, zie:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[583124]=1&product[258095]=1&product[7517]=1

Misschien iets van een Chromebook, ik weet niet of je vader speciale software gebruikt, maar dit wordt automatisch gesynchroniseerd met de cloud.
Bij de meeste chromebooks krijg je standaard voor 2 jaar gratis 100GB aan Google Drive opslag, je hebt de chromebooks vanaf € 249,- tot € 400,-.
Sommige chromebooks hebben ook een 3G / 4G modem ingebouwd waarmee je via het mobiele netwerk kan werken. ( Zonder WiFi dus! )

Klikkie

hey firest0rm en dennis,

Bedankt voor jullie hulp, ik neig naar die van firest0rm a.g.z. die idd meer op mijn budget gericht is en met windows 7.
Ik vroeg me alleen af of het uitmaakte als ik de dvd lezer weg liet?
Verder vroeg ik me af of deze ssd het een tijdje vol kan houden en of deze pc lekker snel is?
Oja, ik wist ook niet zeker of het installeren van windows 7 moeilijk is of niet, alhoewel ik wel denk dat er zat tutorials voor zijn.
Als je me hierbij zou kunnen helpen firest0rm, graag.

Alvast bedankt en groetjes, Caspar

De pc zal lekker snel blijven met deze SSD
zolang je geen super grote bestanden/programmas gaat installeren zal dit geen probleem zijn
en anders kun je er altijd nog een HDD naast plaatsen

verder heb je nog legio upgrades voor deze pc zodat hij snel en bij tijds blijft.

windows 7 is prima te installeren met tutorials zet een laptopje ernaast aan met Youtube ofzo
drivers worden geleverd met de bij geleverde CD's
[video=youtube;8e1r__0zpeQ]https://www.youtube.com/watch?v=8e1r__0zpeQ[/video]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan