goeie betrouwbare externa USB harddisk voor backups

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrikcl

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Voor backup-doeleinden ben ik van plan om 2 externe harddisks te kopen. 2 identieke van minstens 1.5TB zodat er plaats genoeg is en zodat ik altijd 1 in veiligheid kan laten liggen.

Hiervoor zoek ik natuurlijk een goeie en berouwbare harddisk.
Dit weekend ben ik reeds eens gaan informeren bij een lokale Pc-shop. Hij bood mij naast enkele bekende merken ook een (voor mij) onbekend merk aan.
Maar wat zijn over het algemeen betrouwbare externe hard-disks?
Zijn bijvoorbeeld Western Digital, Maxtor, Seagate, Lacie,... beter dan minder bekende HD merken zoals Freecom?
Daarnaast heb ik ook ergens gelezen dat rechtstaande HD's niet aante raden zijn. Dat je beter voor een gewone plat liggende drive kiest. Klopt dit?

Dat je een HDD moet platleggen lijkt me geen vereiste maar is wel gebruikelijk. Wat wel een goed HDD merk is als je naar de HDD kijkt is Seagate, al doen Western Digital , Samsung en Maxtor het ook niet slecht. Zelf heb ik in mijn pc Seagate en Western Digital. Als externe schijf heb ik meerdere Freecom schijven en ze werken perfect. Freecom maakt gebruik van Samsung schijven en ik gebruik een schijf van Freecom als back-up schijf al 5 jaar. En nog geen enkel probleem. Dus mijn aanbeveling van Externe HDD is Freecom.

Greetzz,
Timo

best even in kleine computershop binnenwandelen, vragen wat ze hebben en vragen wat ze het meest verkopen tegenover de minste defecten. (best in kleine computershop want zij verkopen maar enkele merken, en wat ze verkopen is bijna altijd een zeer goede kwaliteit)

Mijn persoonlijke ervaringen zijn dat de budget- exhterne-HDD's van aldi / lidl even lang meegaan als die van samsung, lacie enz. Ik heb nu zelfs nog een Targa (Lidl merk) externe HDD opengemaakt en de HDD van erin in mijn pc gestoken (Dell pc) omdat die gewoon sneller, zuiniger en stiller is dan de gewone interne schijf. de Case ervan gebruik ik nog steeds als behuizing als ik iemand moet gaan "depaneren" met zijn/haar pc.

Naja, de merken maken niet veel uit. Het zijn vaak gewoon harde schijven uit oudere collecties die zijn opgekocht en in een behuizinkje zijn gestopt. De harde schijven worden toch niet gemaakt door bijv. Freecom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan