Goeie firewall ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Wie weet welke firewall de beste is?

Als deze vraag recent al eens gesteld is: ik heb gezocht maar niet zou gauw wat kunnen vinden.

Als iemand de verwijzing naar deze vraag heeft: vermeld hem even!

Momenteel heb ik de firewall van Multikabel aanstaan maar weet niet of deze goed is.............

Ik gebruik Norton internet security(NIS).
Ik ben er zeer tevreden over.
Als je een gratis firewall zoekt schijnt Zonealarm goed te zijn.

Ben bang dat je vele verschillende meningen krijgt...die vind die het beste en die weer een ander.
Ik ben bijvoorbeeld erg te spreken over Norton omdat ik deze ook erg gebruiksvriendelijk vind. Maar deze is legaal niet gratis. Zone Alarm is gratis en erg goed en door vele gebruikt.

Sygate

Jozo, heb e.e.a. doorgeworsteld en volgens wilders.org zou ik bij Sygate Personal Firewall (is tenslotte gratis...) uit moeten komen.
Ik vind hier bij de reacties in je topics niet zo veel over terug. Zijn er niet veel Sygate-gebruikers?
Gebruikers reageer please!

Ik heb ook NIS 2003 gehad maar moet ook zeggen dat deze mijn opstart behoorlijk vertraagde (getimed op > 1 minuut). Werkte verder wel naar behoren (makkelijk te configureren).

Laatst bewerkt:
Vertragen doen ze allen, ik gebruik nu kerio, is gratis klein en vergt weinig van je systeem.

Hoi, ik gebruik seagate reeds meer dan een jaar en nog nooit problemen gehad. Doe regelmatig testen vanuit verschillende sites en mijn poorten hebben nog nooit een fout vertoond. Hij is ook makkelijk te configureren, in het begin vraagt hij natuurlijk wel steeds wat op het internet mag en dan kan je aangeven of dat altijd mag of altijd vragen.
Het is de versie 5.0

groetjes

Vind het altijd moeilijk om een firewall te adviseren...

Zonealarm is imo erg goed en tegelijk ook 1 van de gemakkelijkste in gebruik, (zie voor de gratis versie wel deze note:Engels artikel op pcflank.com)
sygate vond ik weer wat moelijker om af te stellen, evenals kerio, maar deze zijn zeker zo goed als ZA.
NIS/NPF is ook een goede maar zal je systeem meer vertragen dan bv ZA.
Zelf gebruik ik dan weer OutpostPro2 omdat ik hierin veel makkelijk opties vond, een duidelijk/makkelijke interfase heeft en op pcflank werd aangeraden.

Wat je kunt doen is eerst even kijken wat voor verschillende opties ze je allemaal bieden, en dan mischien even aankuizen welke je van de features jouw van een firewall aanstaat. Dan kun je ook op zoek gaan naar de interfase en de hoe je geacht word ermee te gaan werken adv screenshots en/of guides.

Succes met je keuze,
@temptation

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan