goeie koeling voor processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
ik wou een andere koeler kopen want ik vind 60 a 70 graden wel wat te hoog.
maar ik heb geen idee welke een beetje goed is
ik heb een intel core 2 dual E8400

heb je dan ook wel een goeie koelers voor ongeveer 30 euro?

alvast bedankt
als je nog meer info wilt moet je het maar zeggen

greetz,
kevin10

bedankt ik zou er naar kijken maar is 800 gram en die andere 900 gram niet wat te zwaar?
of dat me moederbord het begeeft?:P of kan die daar wel tegen

komen "beugels" aan onderkant van je moederbord.

het kan dus wel wat hebben hoor;)

ook als ik me pc wel es versleep van de bovenverdieping naar beneden toe?

edit: om de koelpasta aan te brengen op welke manier moet je het nu eigelijk uitsmeren of erop doen want ik zie er zoveel
-een kloddertje ten groote van een rijstkorrel in het midden van de processor en dan de koeling erop doen
- of wat op de processor met een pasje uitsmeren dat de kleine gaatjes zijn gevult en dat ook op de koeling

en waarmee moet ik de oude koelpasta eraf halen een doekje waar je ook je scherm mee kan schoonmaken van die speciale?

Laatst bewerkt:
Je kan de koeler erop doen en dan verspreid het vanzelf maar je kan het ook zelf uitsmeren met een bankpasje ofzo

ik heb een andere koeler opgehaald een voor voor in de pc en een voor de processor maar waarmee moet ik de oude koelpasta weghalen? met een watten staafje en wat alcohol?
of met een keukendoek of beeldscherm reiniger doekjes?

edit: kan ik de processor zo vastpakken met me blote handen of moet ik dan rubber handschoenen aandoen ofzo dat las ik eens een keer ergens

Laatst bewerkt:
ik heb een andere koeler opgehaald een voor voor in de pc en een voor de processor maar waarmee moet ik de oude koelpasta weghalen? met een watten staafje en wat alcohol?
of met een keukendoek of beeldscherm reiniger doekjes?

edit: kan ik de processor zo vastpakken met me blote handen of moet ik dan rubber handschoenen aandoen ofzo dat las ik eens een keer ergens

je moet geaard zijn, officieel. Maar in praktijk merk ik dat weinig producten defect raken zonder sconstante aarde. Even voor je de compnenten aanraakt, met je hand de kast aanraken is vaak al voldoende. 99% zekerheid krijg je natuurlijk met een geaard polsbandje.

Koelpasta is te verwijderen met normale 1000000 dingen doekjes, keukenrol, toiletpapier etc. Beste is natuurlijk wel materiaal te gebruiken wat zelf geen kleine stukjes achterlaat.

Aanbrengen van koelpasta: Bij de meeste koelers zit een klein druppeltje pasta bij. Drop een korreltje ter groote van een erwt op de processor en schroef de koeler erop. De warmte zal zorgen voor een goede verspreiding.
Kijk voor de zekerheid eerst even onder je cpu koeler. Soms zit er een grijs vierkantje, dat betekend dat er al een laag koelpasta is aangebracht en je dit dus niet meer zelf hoeft te doen.

Drop een korreltje ter groote van een erwt op de processor en schroef de koeler erop. De warmte zal zorgen voor een goede verspreiding.

Maar je hebt "erwten", "erwten fijn", "erwten extra fijn"....... :confused:
En voor de adviezen over "rijstkorrel" geldt grotendeels hetzelfde... :)

Kan iemand een foto plaatsen met een drupje koelpasta in het midden op de processor met daar bijvoorbeeld een algemeen bekend voorwerp naast? Zoals een lucifer of zo. Dan wordt meteen visueel wat met "een beetje koelpasta" bedoeld wordt.

Maar je hebt "erwten", "erwten fijn", "erwten extra fijn"....... :confused:
En voor de adviezen over "rijstkorrel" geldt grotendeels hetzelfde... :)

Kan iemand een foto plaatsen met een drupje koelpasta in het midden op de processor met daar bijvoorbeeld een algemeen bekend voorwerp naast? Zoals een lucifer of zo. Dan wordt meteen visueel wat met "een beetje koelpasta" bedoeld wordt.

doperwtjes met wortels? zon erwtje ;)

Kan iemand een foto plaatsen met een drupje koelpasta in het midden op de processor met daar bijvoorbeeld een algemeen bekend voorwerp naast?

Kijk hier voor de druppel!

Ik zou zeggen, de processor is het bekende voorwerp :D:rolleyes:

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan