goeie krachtige slogan

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
hallo

Ik heb een goeie en krachtige slogan nodig
normaliter schud ik ze zelf vaak zo uit de mouw.
Maar deze vind ik best nog pittig...

Het gaat over een site waar projecten op gebeuren zowel op hosting gebied als op apps bouwen als op websites en ga zo maar door...
Er moet iets in komen te staan over "professioneel" "kwaliteit" maar toch ook "simpelheid"
het woord "project(en)" speelt wel een beetje de hoofdrol hierin...

Zou iemand mij ajb even willen helpen hierbij?
JGMh0.gif

Laatst bewerkt:
Staat genoteerd maar is nog niet helemaal naar wens :(

Tja, het was ook een los opvliegende gedachte die me te binnen viel.
Want
Het gaat over een site waar projecten op gebeuren zowel op hosting gebied als op apps bouwen als op websites en ga zo maar door...
geeft nu ook weer niet zo vreselijk veel houvast. Eh, erg weinig... ;)
  • En een slagzin met zowel het trefwoord "project" als de gegevens "professioneel", "kwaliteit" maar toch ook "simpelheid": die valt niet zomaar uit de lucht!

Misschien helpt het zien van logo, sitenaam en de rest van de site om de hersencellen van deze en gene die hier langskomt te stimuleren? :)

• Bv. als de site heet "Kwaliteitsweb.nl", dan hoeft het woord "kwaliteit" alvast niet meer in de slagzin.
  • Dan zou het iets kunnen zijn van (ik doe maar weer een losse flodder):
KWALITEITSWEB.nl
... voor professionele projecten, simpel in de toepassing!

Heb je al een brainstorm met het team van het bedrijf gehouden?

Verder denk ik dat vooral de inhoud, gebruiksvriendelijkheid en professionaliteit van de site indruk moet maken en tot klantenwervende resultaten kan leiden.
  • Want niemand schijnt tegenwoordig zonder slagzin te kunnen (ook in de non-profit sector, t/m verzorgingshuizen aan toe!), maar wat vertelt een prachtige slogan nu eigenlijk over de waarde van het aanbod?
  • Alleen dat het een mooie slogan is, die voor de rest nog waargemaakt moet worden; en daar koopt de brave surfer niet zo veel voor. ;)
  • Ook gaat denk ik een slogan pas lonen als eerst de naamsbekendheid van het bedrijf aan kracht gewonnen heeft door afgeleverde eervolle opdrachten. Echt HEMA! Of: "H&M, Fashion against Aids!", of "de Bijenkorf, Hét toonaangevende warenhuis".
  • Als je zou zien: "Echt Pietersen", of "Henk&Ingrid, Fashion against Aids!" of "Het Wespennest, Hét toonaangevende warenhuis" zal niemand daar onrustig van slapen. Onbekend maakt onbemind, en het zal een buitengewoon bijzonder hele goede slagzin moeten zijn om die bekendheid op te schroeven.

In elk geval: van slagzinnen krijg ik vaak de kriebels "daar heb je er weer een; laat maar zien wat je kan, in plaats van te roepen dat je zo goed bent". Maar dat kan persoonlijk zijn.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
een slogan is ook wel een visitekaartje voor je bedrijf... in dit geval is het niet echt een bedrijf maar corperatie de naam is ook wel AltCare Corp.
Ik ben al een tijdje bezig geweest met webdesign, maar aangezien mijn hoofd er niet meer zo naar staat en ik meer bezig ben met projecten (o.a. internet services)
heb ik besloten om volledig altcare in een nieuw jasje te steken... dus het logo moet er nog komen.
ik weet het, het is niet makkelijk... ik liep er zelf ook nogal op vast..
daarom zit ik nu ook even in de forums ;)

Laatst bewerkt:
Ikzelf zit de hele tijd te denken aan "We do projects" een simpele slogan recht voor zn raap en je weet wat we doen...
maar ja das engels en de corperatie is niet engels... vertaal het in het nederlands en het lijkt net alsof een kind van 7 die slogan bedacht heeft.....

AltCare Corp klinkt ook helemaal niet Engels. ;)
Misschien iets als "Goed in projecten"?

Maar als je de hele site aan het herinrichten/renoveren bent, dan zou ik me voorlopig nog niet zo druk maken over een slogan. Daar kan je dan tijdens het vernieuwen zo nu en dan eens rustig over mediteren, en als alles klaar is, zal een stuk makkelijker zijn om een slogan uit te vinden die alles compact samenvat van wat er op de site te vinden is.
Gewoon een beetje broeden en nog geen concrete resultaten willen zien: dat bevordert de creativiteit! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ik denk dat dat ook wel de beste oplossing is....
als je nog tips heb voor me, dan hoor ik dat graag!

Trouwens goed opgemerkt van die T :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan