Goeie tip? Of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Ik kwam dit tegen;

Systeemprestaties verbeteren

Hebt u thuis op de pc én Windows XP én 51 2 MB intern geheugen of meer, dan kunt u de prestaties van het systeem aanzienlijk verbeteren door het besturingssysteem standaard volledig in het intern geheugen te zetten.

Start hiervoor Regedit en ga naar HKEY-LOCAL-MACHlNE\System\CurrentControlset\Control\Session Manager\Memory Management\Disable PagingExecutive.

Zet de waarde hier op 1 en start de computer opnieuw op.

Is dat wel zo en wat word bedoeld met " het besturingssysteem standaard volledig in het intern geheugen te zetten. "

Tsja, wie durft het aan om te proberen en het ons te vertellen?

Ik ga niet hoor! Haha, je weet maar nooit.

Zou wel super zijn natuurlijk.

Waar heb je dit gevonden? link ...? :p

" het besturingssysteem standaard volledig in het intern geheugen te zetten. "

???????????????

Ik ga 't proberen :)
Maar kmaak eerst een backup van m'n register :D
Je hoort nog van me.

Ik snap het bovenstaande totaal niet. Je hele besturingsysteem in 512MB zetten....

Huh, :confused: :eek:

Ik kom niet meer in me register,

als ik regedit intyp, krijg ik een zwart scherm en vervolgens doet ie niks! hetzelfde schermpje, wanneer ik cmd intyp

weet iemand wat er aan de hand is?

Ik kan daar ook niks typpen in dat scherm, dan geeft ie dat schermpje van, nu beindigen.:8-0:

Laatst bewerkt:
Deze tip hadden we in de laatste Nieuwsbrief geplaatst.

De uitleg die erbij stond:
Hiermee beperk je het “swappen” naar je virtuele geheugen, die zich op de hardeschijf bevind. De drivers–mode en kernel-mode worden nu in je fysieke geheugen geladen.
Bron
Helpmij Nieuwsbrief Oktober 2005.
:)

Bij mij staat het zo. Maar ja wat is snel, als je elke dag om 10.00 uur op moet verslaap je je ook omdat het nog zo vroeg is. Ik bedoel alles went :)

Ik bedoel alles went
Je vergat nog wat :D
Bij dit soort tips vraag ik me altijd af:
Is Microsoft zo dom om het anders te maken of hebben diegenen die die tip geven iets over het hoofd gezien.
Dus..........laat ik het fijn zoals het is. :p

Aan de andere kant, Elisa:

Toen microsoft windowsXP ontwikkelde was een pc met 512MB RAM echt een uitzondering. De meesten hadden toen nog 64 of 128MB.
Meer dan 128MB was voor de freaks

Geplaatst door winnie de pooh
Huh, :confused: :eek:

Ik kom niet meer in me register,

als ik regedit intyp, krijg ik een zwart scherm en vervolgens doet ie niks! hetzelfde schermpje, wanneer ik cmd intyp

weet iemand wat er aan de hand is?

Ik kan daar ook niks typpen in dat scherm, dan geeft ie dat schermpje van, nu beindigen.:8-0:
Regedit.exe intikken lukt wel zie ik, maar kijk 'ns of je met de zoekfunctie regedit.com kunt vinden. Zo ja, dan heb je waarschijnlijk iets opgelopen, want regedit.com hoort niet op je computer thuis.:)

Toen microsoft windowsXP ontwikkelde was een pc met 512MB RAM echt een uitzondering. De meesten hadden toen nog 64 of 128MB.
Dus die tip van Raymond zou ik nu ook kunnen gebruiken op een oude Compaq met 64 mb geheugen? (jaha ik weet dat het te weinig is maar ik moet het geheugen nog kopen)

Baat het niet, schaadt het niet Raymond! Ik doe het gewoon :D
Oww wacht even, je hebt het over 512mb. Snik.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ikself
Regedit.exe intikken lukt wel zie ik, maar kijk 'ns of je met de zoekfunctie regedit.com kunt vinden. Zo ja, dan heb je waarschijnlijk iets opgelopen, want regedit.com hoort niet op je computer thuis.:)

Bedankt voor je tip! Ik ben nu aan het zoeken. Mocht ik dat vinden gewoon verwijderen? Of even een paar scans op los laten?

Edit: Hmm niks gevonden, raar. Ik scan wel even op spyware/virussen.

Geplaatst door winnie de pooh
Bedankt voor je tip! Ik ben nu aan het zoeken. Mocht ik dat vinden gewoon verwijderen? Of even een paar scans op los laten?

Edit: Hmm niks gevonden, raar. Ik scan wel even op spyware/virussen.
Kan zijn dat er niets aan de hand is, maar als regedit alleen nog wil met regedit.exe is het 9 van de 10 keer iets wat je niet op je computer wil hebben. Als de virus/spywarescan niets oplevert dan kun je hiermee je registry editor repareren.:)

Kheb 't geprobeerd maar ik merk er weinig van.
Het aanmelden gaat misschien wat sneller maar dat verschil is ook miniem.

Het verschil hier is totaal niet te merken!
Lijkt mij een overbodige tip dus.
Iedereen bedankt voor de reacties.

Mmm, bij mij is er duidelijk verschil te merken, ik heb het idee dat reeds geopende en weer geloten bestanden veel sneller opnieuw geopend worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan