goeie virus scanner firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertus58

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2011
Hallo,
ff een vraag van een leek, ik gebruik sinds ik een computer bezit jaren Norman virusscanner en firewall.
Doch onlangs las ik in een blad dat Norman behoorlijk tegenviel in een test van virus scanners.
Nu had ik ook al eens gehoord dat Norton je systeem behoorlijk vertraagd dus, denk ik ook geen optie.
Op dit forum zitten dus veel deskundigen en ben ik benieuwd wat die mij nu kunnen vertellen.

Momenteel gebruik ik op een laptop avg gratis versie die een kennis er op gezet heeft die de laptop opnieuwhad geinstalleerd
Dus ik ben benieuwd wat voor antwoord ik hier krijg
Ieder geval al vast bedankt

AVG is een prima virusscanner. Ik gebruik zelf Avast! free version, want die is op mijn computer iets sneller dan AVG.

maar heeft een gratis versie of dat van avg of avast is dan wel de juiste bescherming?
ik doel op de dagelijkse updates die er zijn bij een betaalde versie
ik heb wel eens gelezen dat betaalde altijd beter zijn?

Tsja, AVG free 2012 draait hier ook prima op de laptop ...
In het ChipMagazine (1-2-2012) staat een Security-suite test, (blz52-55) waarbij F-secure IS met 91,9 punten (van de 100) op de eerste plaats staat ... tis wel 45 euro ...
Microsoft SecurityEssentials staat met 86,7 punten op de 8e plek, en die is gratis ...
Voor de volledigheid de eindstand:

1 Fsecure IS 2012 45 euro
2 Kaspersky IS 2012 50 euro
3 Norton IS 2012 75 euro (3 licenties)
4 ESET Smart security 5 40 euro ( 2 licenties)
5 Gdata IS 2012 40 euro
6 Panda IS 2012 37,50 euro
7 Avira IS 2012 40 euro
8 Microsoft SE GRATIS
9 McAfee IS 2012 32,50

Conclusie: Het zit allemaal dicht bijelkaar 'overall' bekeken ..

Laatst bewerkt:
Ik weet dat 5 jaar geleden AVG Free ook dagelijkse updates gaf, is dat nu niet meer dan?
Avast in elk geval nog wel. BTW was die niet getest? :P

Hoi !

Zonder meer voor Microsoft S.E. + Windows firewall kiezen; evenveel update's als betaalde versie's.

Prima geschikt voor normaal dagelijks gebruik.

Als XS4ALL-member krijg ik 3 licentie's van F-secure gratis, maar ik ben er niet vrolijk van geworden, je hebt 'n dagtaak alleen al aan de pop-ups van dat ding.

Greetz,

Harry.

Zelf gebruik ik al jaren Avast Free, een prima antivirus scanner, en als Firewall raad ik Comodo Free aan, dit is een uitstekende Firewall.

Microsoft SE is inderdaad echt een heerlijk programma, goede beveiliging op alle verkeer, regelmatige virus defenitie updates, en natuurlijk: gratis.

SE biedt eigenlijk de oplossing op een probleem wat al jaren speelt, hoe veel geld moet veiligheid op de pc kosten, aangezien Norton en McAfee nog altijd op jaarbasis idioot duur is....(en AVG, ESET, Kaspersky, nou ja, eigenlijk alle antivirus...)

Antivirus software hoeft niet duur te zijn. Je kan tegenwoordig al voor een kleine 30 euro je computer goed beveiligen. Heb je meer computers dan kan je bij Bitdefender total security 3 computers beveiligen voor 59,95 euro. Dan heb je wel gelijk een stuk meer functies dan een normale antivirus zoals: Firewall, Ouderlijk toezicht, Online Backup etc.
Het is overigens een kwestie van tijd tot dat de smartphones niet meer zonder kunnen. Dit geldt ook voor MAC daar is het nu ook al een vereiste om een goede antivirus software te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan