goeie voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frexax

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
hey,

zou een 350 watt voeding problemen veroorzaken voor volgende pc?:

-intel core 2 duo E6600(2.4 ghz)
-2x512 mb ram
-nv7900 Gt 256 mb ram
-sata 250 gb (hard disk)

ik zou dit voornamelijk gebruiken voor te gamen.(aangezien budget niet voldoende is moet ik voor minder dure voeding gaa :rolleyes: )

greeds

Lijkt mij een beetje te weinig. De videokaart opzich zal al veel nodig hebben.

ah
maar een vriend van me, heeft gelijkaardige specs (alleen een mindere processor)
en draait het ook op een 350 watt voor een jaar al.(ook las ik op reviews van de graka dat je alleen de sli versie meer dan 350 watt nodig zou hebben.)
ik wou het effe weten voor het zekerste...
zou deze voeding dan rapper verslijten?

greeds:thumb:

Afhankelijk van het merk/type voeding, zou deze wel eens te weinig kunnen leveren, als er veel gevraagd wordt.

een voeding die te laag gekozen wordt kan daardoor andere componenten beschadigen door de piek belasting en daardoor lagere spanningen genereerd waardoor weer hogere stromen geleverd moeten worden.
hiermee doe je meer schade dan je denkt, bv. een harde schijf die voluit aan het werken is en dan ff wat minder voeding krijgt kan behoorlijk uitpakken qua negatieve gevolgen met alle gevolgen van dien, deze levert op zo'n moment energie de verkeerde kan op.
Let op een voeding is nooit te zwaar hooguit gauw te licht.
Een goede voeding is essentiëler dan je denkt, zeker om langdurig plezier van het systeem te hebben!!

voeding is dus niet voldoende.
zorg voor een over de 500 of hoger om helemaal gelijk van dit probleem af te wezen.
kies wel een beetje merk omdat de merkloze brak zijn meestal.
denk aan chieftech ,ocz , ethermax

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan