Hallo iedereen,
Ik ben de laatste tijd veel bezig met Google Analytics, en nu kom ik ergens niet uit.
Ik doe funnel metings zodat je precies kan zien met een trechterweergave bij welke 'stap' mensen uitstappen.
Voorbeeld Nieuwsbrief formulier:
Naam
E-mail
Adres
Telefoonnummer
Als mensen bij e-mail aders bijvoorbeeld uitstappen en dus de pagina verlaten kan je dat mooi zien.
Maar mijn vraag is nu dus als de aanvraag succesvol is meet ik dat, maar als iemand een activatiemail krijgt en daarop een link klikt, hoe kan ik dat dan goed meten.. want volgensmij als een user de browser wegklikt ziet google dat als een uitstap bij dat desbetreffende veld/stap in de funnel. Hoe kan ik er voor zorgen dan dat de funnel nog afgemaakt kan worden met een extra activatie link trigger.. dus als mensen nog op activeren klikken dat dan pas de conversie gedaan is?
Ik ben de laatste tijd veel bezig met Google Analytics, en nu kom ik ergens niet uit.
Ik doe funnel metings zodat je precies kan zien met een trechterweergave bij welke 'stap' mensen uitstappen.
Voorbeeld Nieuwsbrief formulier:
Naam
Adres
Telefoonnummer
Als mensen bij e-mail aders bijvoorbeeld uitstappen en dus de pagina verlaten kan je dat mooi zien.
Maar mijn vraag is nu dus als de aanvraag succesvol is meet ik dat, maar als iemand een activatiemail krijgt en daarop een link klikt, hoe kan ik dat dan goed meten.. want volgensmij als een user de browser wegklikt ziet google dat als een uitstap bij dat desbetreffende veld/stap in de funnel. Hoe kan ik er voor zorgen dan dat de funnel nog afgemaakt kan worden met een extra activatie link trigger.. dus als mensen nog op activeren klikken dat dan pas de conversie gedaan is?