google analytics

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
goede dag

ik heb mijn ip-adres uitgesloten via filter in google analytics maar toch blijft hij mijn eigen bezoeken bijhouden,
ook weet ik zeker dat ik het juiste ip adres ingevult heb.

heb voor uitsluiten gekozen en verkeer van ip adressen die gelijk gelijk zijn aan

wat zou daar de oorzaak van kunnen wezen.

Even voor de zekerheid: Je hebt het publieke ip-adres aangegeven, dus het ip-adres dat wordt getoond op de website van http://www.watismijnip.nl als je vanaf je thuisnetwerk daar naar toe gaat??

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja het zelfde ip-adres is ingevult , dan zou het toch niet meer fout kunnen gaan.
maar hij sluit hem echt niet uit als ik met realtime kijk worden mijn bezoeken direct weergegeven

Is "met realtime" wel hetzelfde als dat je in de historische rapportage/grafieken/data te zien krijgt? Ik zou me erbij voor kunnen stellen dat Google analytics jouw bezoeken wel registreert, maar niet in de rapportage/grafieken/etc. laat terugkomen (vanwege je uitsluiting van ip-adres).

Tijs.

nee alle statastieken worden bijgehouden,

Ik heb trouwens twee site's in mijn google analysics account en bij die andere site wordt het ip adres wel goed uitgesloten

heb daar exact het zelfde ingevult.

Hmm... dan weet ik het niet... zou een vraag voor de helpdesk moeten zijn, zeker als de instellingen/uitsluitingen exact hetzelfde eruit zien.

Tijs.

Ben er toch net achter gekomen dat die andere site in mijn acount ook niet wordt uitgesloten.
Dus het zit toch echt in de IP-adress instelling.

Ik zit op een router met geen vast IP adress maar hij was al maanden hetzelde ,nu heb ik ineens problemen.

mijn statastieken zijn in het verleden nooit bij gehouden

Je zult het wel verkeerd gedaan hebben, vermoed ik

Kijk nog eens goed naar deze link
Zou bijv. kunnen zijn dat je geen regular expression heb ingevuld als ip adres (zie de voorbeelden hoe dat moet).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb het nu op twee manieren geprobeert en alle twee werkt nietanalytics1.JPG en analytics2.JPG

dit zou toch goed moeten zijn

Ik neem even aan dat het ip-adres van je gefaked is in die schermafdrukken, want 392.x.x.x is geen geldige ip-reeks.
Als je in het echt wél jouw publieke ip-adres hebt opgegeven, dan weet ik het niet, en dan zou je de helpdesk moeten gaan vragen wat er misgaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik het inderdaad de getalen reeks veranderd.

Ik ben ook eens in mijn netwerkcentrum wezen kijken daar heb ik nu dit analytics3.jpg
zou daar de fout niet kunnen zitten.

Nee, want het moet je publieke ip-adres zijn dat je terugziet in de rapportage en die je hebt uitgesloten, dus niet het 10.x.x.x of 192.168.x.x.x lokale ip-adres dat je pc van je router krijgt toegewezen.
Natuurlijk ga ik er hier vanuit je website(s) niet op je eigen thuisnetwerk staan maar bij een hosting bedrijf.

Tijs.

Ok maar dan nog wat wat ik niet snap

Ik open mijn google anlytics met opera als ik nu bij overzicht netwerk kijk
dat zie ik alle netwerken die mijn site bezocht hebben en van mijn zelf wordt "opera sofware ase" neergezet.

Dat is eigelijk geen netwerk maar mijn browser , zou daar soms de fout zitten.

Persoonlijk zou ik verwachten dat dat iets met je probleem te maken heeft: De herkenning van welke browser zou geen invloed mogen hebben op het ip filter dat je hebt aangegeven.

Ik raad je aan om contact te zoeken met de helpdesk van GA.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan