Opgelost Google Chrome - live webcams bekijken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Sinds gisteren (update Chrome? ) kan ik geen live webcams meer bekijken die met youtube getoond worden.
20240919_102847.jpg
Met Firefox en Edge werken ze wel.
Als proef Chrome opnieuw geïnstalleerd, alle extensies uitgeschakeld, firewall open gezet, Javascript is ingeschakeld maar niets brengt mij de oplossing.
Als voorbeeld
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Laatst bewerkt:
Sinds gisteren (update Chrome? ) kan ik geen live webcams meer bekijken die met youtube getoond worden.
Bekijk bijlage 380273
Met Firefox en Edge werken ze wel.
Als proef Chrome opnieuw geïnstalleerd, alle extensies uitgeschakeld, firewall open gezet, Javascript is ingeschakeld maar niets brengt mij de oplossing.
Als voorbeeld
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
jungliwin
Ik had hetzelfde probleem na de laatste Chrome-update. Tijdelijk terugschakelen naar de vorige versie hielp

@ig81
Bedankt. Hoe heb je kunnen terugschakelen ? Bij Google zie ik geen mogelijkheid een oudere versie te downloaden.

Is het een idee om een nieuwe profiel aan te maken in Chrome?

Is het een idee om een nieuwe profiel aan te maken in Chrome?
Met profiel aanpassen is toch alleen voor themakleur an avatar ??
Alle andere instellingen staan in je account

@Aar, bedankt voor de aanvulling. Alweer iets bijgeleerd,
Ik ga er eens mee aan de slag

Blij verrast (deels).
Met een nieuw profiel blijkt dat de live cams nu wel goed afgespeeld kunnen worden.
Met het oude profiel blijft dat tot nu toe niet mogelijk.
Hierdoor vraag ik me af wat het probleem veroorzaakt. Instellingen in het oude profiel? Welke?

Wel blijkt dat ik niet met mijn bestaand Google account kan inloggen om met andere apparaten te kunnen syncroniseren. Ook na uitloggen van mijn oude profiel blijkt inloggen niet mogelijk voor het nieuwe profiel.

Ik weet niet hoe ik dat kan oplossen.

Verder experimenten leert mij:
Van oud profiel alle instellingen resetten dus ook uitloggen van mijn account.
Gevolg: alle live webcams kunnen afgespeeld worden maar zodra ik weer inlog in mijn account gaat het mis.

Verder experimenten leert mij:
Van oud profiel alle instellingen resetten dus ook uitloggen van mijn account.
Gevolg: alle live webcams kunnen afgespeeld worden maar zodra ik weer inlog in mijn account gaat het mis.
Of je account heeft restricties, of het is een serieuze YouTube bug.
Maar je kan ze toch ook uitgelogd kijken?

Op #2 meldt ig81 dat met een vorige versie van Chrome zijn probleem zich niet meer voor doet.
Daarop concludeer ik dat het eensoftwarebug is in de chrome update.
Uitgelogd kijken kan natuurlijk maar dan worden mijn gegevens niet meer gesyncr met iPhone en iPad. Daarnaast moeten extra beveiligingen doorlopen worden bij het weer inloggen.
Restricties in mijn account heb ik (nog) niet kunnen vinden.

Je zegt dat het ingelogd niet werkt, maar uitgelogd wel.
Eigenlijk is dat wel apart, want wat is het verschil in de werking bij de bezoeker (cliënt) terwijl het inloggen een actie op de authenticatieserver bij Google is.

Ik vermoed eerder een Google/YouTube bug.

Wel heel toevallig dat het probleem onlangs ontstond na een update van chrome. Naast de webcams kan ik ook in youtube.com geen enkel filmpje meer bekijken.
Waar het probleem is eigenlijk is niet na te gaan. Mijn conclusie is dat het niet aan de instellingen van mij als eindgebruiker ligt.
Als (tijdelijke?) oplossingen:
Een andere browser gebruiker of een 2e profiel aanmaken in chrome (zonder inlog) en te gebruiken voor youtube toepassingen (werkt gemakkelijker dan in en uitloggen in google).

Heb je geen adblocker of iets dergelijks? Desnoods op DNS niveau zoals PiHole?
Zet die eens uit.

Adblockers e.d. had ik als eerste test verwijderd. Ook mijn Google account gereset.
DNS en PiHole ??? Weet ik niets over.
Een check deze ochtend laat zien dat het werken met youtube bij mij ook niet meer werkt onder Firefox of Edge. Mijn eerder advies dat gisteren nog wel werkte moet ik heleaas intrekken.😖

De truuks :) uitgevoerd maar geen verbeteringen.
Ik ga een ouder image terugplaatsen en zien wat daarvan de gevolgen zijn.

Met imagerecovery teruggezet naar juli 2024 = geen verbetering
idem van maart 2024 = geen verbetering ????
Ik blijf de voorkeur houden voor chrome mede ivm iPhone's en iPad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan