GOOGLE CHROME met mededeling webpagina niet beschikbaar en pop-ups

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenRAnja

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Beste hulpverleners,

Wie van jullie kan mij raden over het volgende 'probleem':
Als ik internet open met Google Chrome verschijnt keurig netjes de startpagina van Google.
Het browsen hiermee op het internet geeft verder geen problemen. (Alles is via de zoekbalken op te zoeken.)
Echter, bij het openen verschijnt iedere keer de volgende mededeling:

Deze webpagina is niet beschikbaar
De verbindingspoging van Google Chrome met ad.yieldmanager.com is geweigerd. De website is mogelijk offline, of misschien is uw netwerk niet correct geconfigureerd.

Als ik internet open met IE, dan verschijnt deze mededeling helemaal niet.
Daar ik tot nog toe altijd gebruik hebt gemaakt van Google Chrome en ik bovenstaande mededeling behoorlijk irritant vind, vroeg ik me af, of er iemand een oplossing weet, om van deze mededeling verlost te worden.
(Overigens heb ik gegoogled naar dat ad.yieldmanager.com , maar dat staat NIET op mijn computer.)

Mocht iemand ook nog een oplossing weten voor de nogal telkens irritante pop-ups die tijdens het browsen verschijnen, dan hou ik me daar ook gaarne voor aanbevolen.

Bij voorbaat dank,
BenRAnja

Dit is een optie

BenRanja,

Voor de vervelende popups heb ik ---eigenlijk hijackthis.nl---- het programma Adwcleaner, hier
Dit omdat je WS last hebt van Adware, (een virus die reclame toont (AD=reclame), dit gaat meestal gepaard met malware, maar dit is w.s niet het geval omdat er door MBAM niks gevonden was.

Let op!! hierna ben je wel je opgeslagen ww kwijt in chrome. en je geschiedenis. Je zult de eerste paar keren ws een melding krijgen dat er het een en ander niet geladen kan worden in chrome. Dit kan worden opgelost door je aan te melden met je account dat voorheen met chrome gesynchroniseerd was.

Je kan helemaal niet naar www.google.nl in chrome? of andere websites?
Ik zou in iedergeval je startpagina even wijzigen. ( ''instellingen'' in chrome', klik daar bij te tekst ''een reeks pagina's of een specifieke pagina openen'' op het bolletje ervoor, zodat deze geselecteerd is. klik dan op de blauwe tekst ''pagina's instellen'' en voer hier ''http://www.google.nl'' in zonder de aanhalingstekens. Haal alle andere pagina's die in dit venster staan weg.

ohja...

je moet wel je antivirus uitschakelen voor het programma. ander heb je kans dat hij hem verwijdert en dat je d'r nog niks aan hebt.

Hier een link voor het vertrouwen in het programma,

HIER

Dan gaat het over dit programma van regel 1 tot regel 20

succes.

gr gast0171

Reactie op emails van Robert 1996

Hallo Robert

Aan het einde van de lange lijst van ADWCleaner, dat verschijnt na zoeken ingedrukt te hebben, staat het volgende vermeld:

***** [Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16421

[OK] Het register bevat geen enkele ongeoorloofde invoer.

-\\ Google Chrome v [Onmogelijk de versie te verkrijgen]

File : C:\Users\Eigenaar\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] De file bevat geen enkele ongeoorloofde invoer.

Mag ik daar uit afleiden, dat er met mijn browsers niets aan de hand is? Of dien ik toch op de knop verwijderen te drukken?
Ook de geboden optie om bij instellingen het een en ander te wijzigen, heeft geen oplossend resultaat geleverd.

1.) De mededeling omtrent webpagina beschikbaar blijft komen.
2.) De pop-ups bij blauw onderstreepte woorden (links) blijven hardnekkig komen (zoals een I-pad winnen na een onderzoek, of aanmelden voor een dating site etc. van Globalvisitorsurvey.com))

Meer hulp ten zeerste gewenst.
B.v.d.
BenRAnja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan