Google Chrome-taalinstellingen

franciscusc

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Als ik een website opzoek in Google Chrome staat een deel in het Portugees. Bij "Instellingen" staat voorkeurstaal "Nederlands" ook in mijn Google Account. Hoe krijg ik alles in het Nederlands? (Ben wel enige tijd in Portugal geweest). Windows 11.
Schermafbeelding 2025-03-14 153843.jpg

Heb je dit ook als je uitgelogd bent? En gebeurt dit ook in een privé-tabblad?

Als ik uitgelogd (uit Chrome) ben, en chrome opnieuw open, dan is alles Nederlands. Open ik Chrome zonder in te loggen, dan weer deels Portugees.

Trash je cookies eens?

Sorry, foutje. Tekst moet zijn: Als ik uitgelogd (uit Chrome) ben, en chrome opnieuw open, dan is alles Nederlands. Open ik Chrome en log in, dan weer deels Portugees.

Dan is het in jouw profiel aangepast. Maar trash ook eens je cookies.

In mijn profiel staat Nederlands als taal ingesteld. Cookies weggegooid. Maar Portugees blijft.

Ook in een prive/incognito tabblad?

Ook daar precies hetzelfde. niet ingelogd Nederlands, wel ingelogd deels Portugees.

Kijk eens op www.watismijnip.nl. Staat jouw provider daar vermeld?

Ik heb eigenlijk een vermoeden dat je een ip-adres hebt die gerecycled is uit Portugal. En dan is het gewoon afwachten tot Google zijn IP-database weer op orde heeft.

OPGELOST. Ik had steeds op het bovenste accountlogo gedrukt en in dat scherm de taal "Nederlands" ingevuld. Nu blijkt dat als je het accountlogo dat daaronder staat aanklikt een ander scherm opent waar je ook de taal kunt instellen. Dat gedaan en het probleem was opgelost.Schermafbeelding 2025-03-18 165212.pngSchermafbeelding 2025-03-18 165212.png

Terug
Bovenaan Onderaan