Google Chrome - Windows 10 - Inloggen KPN Box 12

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Berichten
1.617
Momenteel kan ik met Google Chrome niet meer inloggen in het modem KPN BOX 12 met mijn Windows 10 laptop.
Het inloggen op dezelfde machine werkt wel met Edge.
Met mijn iPhone lukt het zowel met Safari als met Chrome.

Op mijn laptop heb ik alle extensies van Chrome al eens uitgeschakeld - zonder resultaat.
Ook met de firewall uitgeschakeld geeft dat geen verandering.
 
Kan je het nog in een incognitovenster proberen op Chrome? Daar Edge en Chrome beide op Chromium gebaseerd zijn, lijkt het me raar als het op de een wel werkt en op de ander niet. Wellicht heeft het zin om ook met een andere computer te proberen in te loggen op Chrome. Als dit beide niet werkt, zou het toch een bug kunnen zijn en kan je die wellicht melden op een KPN forum.
 
@Fab300 bedankt.
Met incognito geen verbetering.
Met mijn oudere laptop krijg ik dezelfde foutmelding."Wrong login information".
Ik zal dit probleem gaan melden bij KPN.

Op het KPN forum is er al geruime tijd geleden melding van gemaakt maar nog geen oplossing te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Nog een hele kleine mogelijkheid bij die errormelding: zou je het wachtwoord ergens anders kunnen typen en kopieren, en plakken in Chrome, zodat je het daar niet in typt? (Misschien dat binnen Chrome iets raars gebeurt met speciale tekens als die in het wachtwoord zitten.)
 
Ik heb bij KPN mijn bevindingen toegevoegd.
 
KPN boxen zijn echt ruk. Gelukkig is er sinds een poosje de mogelijkheid voor vrije router keuze. Ik zweer bij Fritzbox.
 
KPN boxen zijn echt ruk. Gelukkig is er sinds een poosje de mogelijkheid voor vrije router keuze. Ik zweer bij Fritzbox.

Met je eens. Fritzbox heeft in het verleden ook problemen gekend.
Als er een mesh netwerk nodig is hangt daar ook een behoorlijk prijskaartje aan.

Mocht ik in de toekomst om een of andere reden een overstap doen dan investeer ik in een eigen thuisnetwerk en wordt de leveranciersbox een domme modem.
Dat kost wel wat maar ben je van veel ellende verlost (maar krijg je er mogelijk ook andere bij :))
 
Dit schijnt wel te werken:
https://forum.kpn.com/modems-123/in...-niet-klopt-575817?postid=1642985#post1642985
JanD schreef:
Hallo @Julian Borghuis @TonEv @GijsbertE en @JoopAPD met onderstaande link zou het wel moeten lukken via Chrome:
https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/
Met Firefox moet de standaard login lukken volgens @GeSp en dat werkt ook nog.
Is bij jullie de GUI van het modem ook zo traag als stroop, zodat ik zelfs regelmatig een pop-up krijg of ik wil wachten of af wil sluiten, voordat de GUI een andere pagina laadt?



Dank je @JanD, die url werkt in ieder geval, weliswaar als “unsafe” volgens Chrome maar werkt.

Ik had 192.168.2.254 wel geprobeerd maar zonder de volledige url die jij gaf. Chrome resolvede dat naar mijnmodem.kpn waar het genoemde probleem mee optreed. Hopelijk komt er een update die dit in orde maakt.
 
Met Firefox lukt dat inderdaad wel maar KPN moet zijn verantwoordelijkheid nemen en ook de toegang met Chrome of Edge mogelijk maken zoals dat eerder het geval was.
 
Het kan met Chrome mits je dit omzeilt door aan te geven dat je wel door wilt gaan:
weliswaar als “unsafe” volgens Chrome maar werkt.
Je voert het zelf in het is dus safe want je weet naar welk ip adres het gaat.
Heb je dat nog gecheckt?
Voor andere websites uiteraard een af te raden actie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan