google chrome youtube volledige grootte

Status
Niet open voor verdere reacties.

potloodgum

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Hallo,

wanneer ik video's met google chrome op youtube wil kijken op volledige grootte begint mijn video te laggen, maar het geluid loopt wel door. Op de andere formaten lagt de video niet.
Als ik met firefox en IE op volledige grootte video's op youtube kijk, lukt het wel gewoon.

Iemand een idee waardoor dit komt?

mvg,
potloodgum

Zekerheid dat het je probleem oplost is er niet, maar ik zie regelmatig problemen met de "ingebouwde" flash player plugin van Chrome.
Kijk hier, hier en hier voor wat informatie over hoe je het zo kunt doen/instellen dat de "normale" (=externe) Adobe Flash Player wordt gebruikt in Google Chrome ipv. de ingebouwde.
Hopelijk levert het verbetering op.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Jouw links zijn een beetje raar,
want als ik op je links klik kom ik op een forumthread terecht waar ik weer op een link moet drukken en dan kom ik naar een thread waar ik weer op een link moet klikken en dan ga ik weer terug naar dezelfde forumthread etc. etc.

Dat valt wel mee: Als je goed gekeken had heb ik alle links die ik IN die discussiedraden gebruik ook gelinkt in mijn vorige posting. De link waar ik telkens naar verwijs (noem het de moeder-link :P) is dus deze.
Alleen omdat die ingebouwde plugin verschillende namen lijkt te kunnen hebben etc. heb ik alle links gepost, omdat er vaak nog verduidelijkingen of vragen op kwamen.

Tijs.

Probeer eens hardware versnelling uit te zetten. Klik rechtermuisknop op een YouTube video, dan Instellingen, de eerste tab.

Groet,

Youtube in volledig scherm

Wat Thijs zegt klopt, alleen denk ik dat het niet zo simpel is te volgen.

Als eerste is het natuurlijk belangrijk te weten welke versie van Chrome je gebruikt.
Klik op moersleutel c.q. drie horizontale streepjes en klik op "over Google Chrome"
Die van mij is : Versie 23.0.1271.40 beta-m

Het achter lopen in volledig scherm kent verschillende oorzaken.
  1. het gebruik van de standaard Windows driver voor je grafische kaart.
    Vooral AMD kaarten blijken hun eigen drivers nodig te hebben.
    Dit zou te maken hebben met het feit dat Chrome in zijn Flash je GPU gebruikt.
    Weet niet of we nu nog steeds van twee plugins gebruik kunnen maken.
    De ontwikkeling van Chrome gaat zo snel dat wat vandaag waar is morgen onjuist kan zijn.
    Zie bijvoorbeeld de moersleutel die zomaar veranderd werd in drie liggende streepjes.
  2. De resolutie waarin je het filmpje bekijkt.
    Je kunt proberen het volledig scherm in een lagere kwaliteit aan te roepen.
    of IE standaard 360 kiest weet ik niet, maar dat zou best eens kunnen.
    Klik in youtube op het tandwieltje om de kwaliteit (resolutie) aan te passen.
  3. Zelf heb ik maar een flash player:
    Adobe Flash Player - Versie: 11.4.31.200
    Shockwave Flash 11.4 r31c
    Kopieer in je adresbalk van Chrome: chrome://plugins/
    Dan krijg je al je plugins te zien, indien gewenst in detail.
  4. Ken dit probleem eigenlijk alleen van PC's met een wat gedateerde grafische kaart.

Succes.

Mijn HD 2600 XT gaat ook haperen bij HD, maar dat zou aan de snelheid van mijn internet liggen

Laatst bewerkt:
pity123 jouw manier werkt half, de video loopt niet meer achter, maar de fps zijn nog veel te weinig

Eric_Daleboudt 2. resolutie aangepast-geen verschil
3. Flash (2 files) - Versie: 11.4.31.110
Shockwave Flash 11.4 r31 mijn flash heeft dus een lagere versie dan de jouwe? :P

Er was een update beschikbaar bij shockwave, dus dat maar ff proberen

Ik zou even een PC moeten optuigen met de stabiele versie van Chrome, denk tenminste dat jij stable gebruikt.
Weet niet of de versie van Flash dan ook anders is.
Download anders even de beta: https://www.google.com/chrome/eula.html?extra=betachannel

Succes.
PS. op dat Engelse forum stond dus welke je kon verwijderen (uitschakelen) als het er echt twee zijn.
Even details bekijken,
Zie berichtje Tijs.

P.PS.
Chrome heeft standaard zijn eigen versie van Flash.
Heb nog niet gerommeld met downloaden van Adobe.
Weet wel dat je flash moet downloaden in de browser waarvoor hij bedoeld is.

Laatst bewerkt:
Die link lijkt op de oplossing waar ik aan dacht.
Fijn dat het opgelost is.

Tijs.

@TS,
Maar als het je niet lukt mag je altijd opnieuw een berichtje achterlaten hoor.
Jij bedankt voor de link naar deze site, dan hoef ik zelf niet het hele verhaal in te tikken.
Dit verhaal is bekend, vandaar dat ik Adobe tegenwoordig links laat liggen.

@Tijs,
Denk dat dit precies is wat jij bedoelde alleen wat uitgebreider behandeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan