Google.com --> Google.be

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0443

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Ik kan niet op Google.com, als ik dit intik in de adresbalk dan gaat hij automatisch weer naar de .be versie, hetzelfde gebeurt wanneer ik de link van Google.com in een zoekmachine aanklik.
Ik heb mijn gegevens in firefox en in I.E. opgekuist en het lukt nog steeds niet.
Weet iemand wat hier aan de hand is ?

Dat is normaal.
Google.com redirect je automatisch naar de google-site welke bij jouw land hoort.

Ziet hij als het goed is aan de hand van je IP-adres :)

Laatst bewerkt:
Dus ik kan nooit zoekopdrachten uitvoeren op google.com ?
Want mijn site staat al in google.com op de eerste pagina heb ik van iemand vernomen maar nu kan ik dit niet checken?

Google.com "bestaat niet".
Of beter: bestaat wel maar dat is een internationale search. Als je in een ander land woont dan krijg je een Google voorgeschoteld voor jouw land.
Maar het komt uit dezelfde database hoor.

Doorzoek: het internet pagina's in het Nederlands pagina's uit België
Standaard staat 'het internet' aangevinkt.

Dus ik kan nooit zoekopdrachten uitvoeren op google.com ?

Google.com "bestaat niet".
Of beter: bestaat wel maar dat is een internationale search.

Je kunt wel zoekopdrachten uitvoeren vanaf google.com, alleen zoals XP_PC zegt krijg je een internationale search. Als je vanaf google.nl zoekt, krijgen de Nederlandse sites voorrang.
Hier kan je van google.com zoeken en hier vanaf google.nl

XP_PC,
het is jou al meerdere keren aangegeven.
Je zal duidelijk moeten zijn met wat je met je posts bedoelt want zo krijg je misverstanden....

Dag Killer..

Ook zoiets.

Stel ik zoek "ramen", maar dan niet "ramen" maar "ramen". Snap jij het nog? Google in ieder geval niet.

Ik ben namelijk op zoek naar het pasta achtige voedsel "ramen", bekend in Amerika.
Echter: als ik intik "ramen" dan zal ik toch echt ramen, vensters, te zien krijgen.

Aan de ene kant is het dus heel handig, die taal search (als ik als noob "ramen" intik en ik krijg eten te zien dan snap ik er geen hout van) maar aan de andere kant levert het ook wel problemen op.
"ramen food" daarentegen levert wel het gewenste resultaat.

Wordt niet gesloten maar jij moet even rechts onderaan de pagina op "Vraag is opgelost" klikken en alles komt goed :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan