Google doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micheltje13

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Hallo allemaal,

Sinds gisteren doet Google raar op mijn PC, dit heeft niet specifiek met de Chrome browser te maken want op internet explorer doet hij het ook. Hij geeft de resultaten niet zo weer zoals het moet zijn.
Het is wat lastig uit te leggen maar de kopjes worden bijvoorbeeld ook engels en er komt een plaatje bij elke webpagina. Daarnaast werkt zoeken bij Google Maps helemaal niet meer, hij blijft maar laden.

Ik heb de browsergegevens al gewist maar dit mocht niet baten..

Search tools, werkt bijvoorbeeld helemaal niet. Het gekke is als ik op images druk dan kom ik wel op de nederlandse google en staan de kopjes weer in het Nederlands en werkt hij wel goed. Dit is het enige kopje dat goed werkt..

chrome.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo. Eerst eens even proberen.

Probeer of resetten van IE helpt, ga naar menu extra, dan internetopties, dan tab Geavanceerd, dan knop "opnieuw instellen".

Dan Chrome even updaten. Ga naar 3 horizontale streepje rechts boven in beeld. Klik daar op "Over Google Chrome" en de rest wijst zich vanzelf.

En anders even scannen met MBAM of zo. Pak de free versie. Kijk uit wat je aan/of wegvinkt anders download je misschien rommel mee die je niet wilt.

Hoop dat je geen virus hebt.

Ik heb je tips omtrent IE en Chrome opgevolgd maar mocht niet baten.

Er zit inderdaad iets van een virus in. Althans malwarebytes heeft een aantal keer wat gevonden en verwijderd. Malwarebytes geeft nu niet meer aan dat er iets te vinden is.

ADWCleaner blijft telkens hetzelfde vinden en wanneer ik druk op verwijderen werkt dit niet want de volgende keer vindt hij weer hetzelfde.

Hij doet het nog steeds niet naar behoren.

Tips?

Ik ben erachter,

Het is een proxy virus? De proxy blijft maar terug komen, ik krijg het ook niet weg. Kan iemand me hierbij helpen?

Dat dacht ik al. Wellicht deze.

In een normale situatie heb je helemaal geen proxyserver nodig. Virussen vinden het soms erg FIJN om jou daarmee op te zadelen.
Kijk maar, ga naar Configuratiescherm, dan internetopties, dan tabblad verbindingen, dan knop LAN instellingen.

In het venster dat je dan krijgt hoeft geen van de 3 vinkjes gezet te zijn. Weghalen dus.

Ik vermoed dat daar een proxyserver genoemd wordt. Weg ermee.
Kijk of nu IE het wél doet. Als die (valse) proxyserver weer spontaan terugkomt nogmaals scannen met MBAM.

Of en dan..... deze

http://windows.microsoft.com/nl-nl/...ter-virus#how-remove-computer-virus=windows-7

Kan erg vervelend worden/zijn en dat is het al.

Je kunt ook overwegen schone start.

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135/nl Dit artikel is vertaald van Engels naar Nederlands.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan