• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Google drive "replica" maken in excel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ameliasiemens45

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Weet er iemand om het mogelijk is om in excel, een soort google maps te integreren ?

Je kan dit doen bij Google drive spreadsheet. Een maps kaart integreren.

Weet dat het ver gezocht is, maar was toch benieuwd ?

Het ziet er ver gezocht uit maar er zijn wel wat mogelijkheden. Klik

Kun je hier inspiratie uithalen. Leuk om mee te stoeien. Alleen het laden duurt even. Is het wat je zoekt.

Waarschijnlijk zijn er nog wel meer progjes. Maar deze vind ikzelf ook al heel leuk om te doen. Leuke vraag. :D

Dit is super !! Echt heel hard bdankt !

Nog even een vraagje.

Zien jullie, op basis van dit voorbeeld en deze "code" een manier om zelf, in excel, ook de routebeschrijving te kunnen ingeven ?
Waarmee ik bedoel dat ik verscheidene adressen kan ingeven die hij dan zoekt en verbind met elkaar ?

Bedankt !

Beste helpertjes

Super bedankt. De formule die jullie hebben samengesteld (en met behulp van de filmpjes) , bleek de ideale oplossing voor miJ;

Wat was mijn bedoeling :

Een document ontwikkelen waar ik +- negen klanten hun adres in kon schrijven en zo een route uitstippelen.

Mijn formule is uiteindelijk dit geworden :

Code:
="http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&saddr="&B3&"+"&B4&"+"&B5&"+"&B6&"&daddr="&C3&"+"&C4&"+"&C5&"+"&C6&"&mrad="&D3&"+"&D4&"+"&D5&"+"&D6&"+to:"&B10&"+"&B11&"+"&B12&"+"&B13&"+to:"&C10&"+"&C11&"+"&C12&"+"&C13&"+to:"&D10&"+"&D11&"+"&D12&"+"&D13&"+to:"&B17&"+"&B18&"+"&B19&"+"&B20&"+to:"&C17&"+"&C18&"+"&C19&"+"&C20&"+to:"&D17&"+"&D18&"+"&D19&"+"&D20&""

= To... + negen adressen.

Mijn vraag is nu ,

Stel nu dat ik maar 5 adressen invul, dan weigert google maps te opereren daar hij vier to + 's te kort komt. Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen ?

Bedankt !!

Ik probeer even mee te denken.

Hier lees je o.a. "Let hierbij wel op markeringen die elkaar overlappen. Als je bijvoorbeeld alleen een plaatsnaam aanlevert en deze plaatsnaam is bij meerdere markeringen hetzelfde dan overlappen de markeringen elkaar op de kaart."

Ik vond deze interessante hulp. Wellicht kom je hier verder mee.

Lees hier meer. Klik

Wellicht met her en der een als-functie:
Code:
..als(D17="";"";"+to:")&D17&"+"&D18&"+"&D19&"+"&D20&"".. etc.

Probeer daar eens mee te stoeien..

Lukt niet...

Kan het nu anders oplossen : door een keuzelijst te maken (aantal adressen) die dan gekoppeld is aan verscheidnee links.
Enig probleem : Windows excel erkent een keuze uit een keuzelijst niet als formule... Valt er daar wat aan te doen ?

Ja ik denk het wel.. load anders even het bestandje up waarin je zit de experimenteren, dan kijk ik er even naar

Oh !! Gelukt.

Het lag aan mij, een domme fout in elke link (haakjes!)

ALLEMAAL ENORM BEDANKT VOOR JULLIE HULP.

Ja klopt.. ik was het net aan het schrijven.

Je kan trouwens ook, ipv dmv een lijst, een formule maken die kijkt welke bereiken waardes hebben en daar het aantal op baseert. Zoals ik in bijgevoegd bestand heb gedaan (de formules staan in de cellen S3 t/m U17). Is misschien nét ietsje makkelijker.

Ps. vergeet niet je vraag op 'Opgelost' te zetten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan