Google Earth

Status
Niet open voor verdere reacties.

wajang

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Ik heb laatst Google Earth op de PC gezet.
Krijg het alleen niet opgestart. De volgende meldingen krijg ik:
Google Earth did not logout correctly previously. If you encounter problems consider deleting your google Earth cache file.
En hierna: Driver component sizes mis-match.
Wie herkent dit probleem? :rolleyes:

Misschien heb je hier iets aan. Ergens op een site gevonden. Is wel in het engels.

If you're a windows XP user, the program will have difficulties running on an account that uses non-ASCII characters. This is an issue we've indentified and are working on to resolve.

Other than that, maybe you're missing critical files such as DirectX 8. Google Earth requires DX8 or 9 to be installed on your machine to run properly in DX mode.

Last but not least, please update your graphics drivers. This is probably the leading cause of crashes in Google Earth - most of these crashes are due to outdated drivers and can be resolved by upgrading to a newer driver. Alas, this is not always possible for laptop users since only the laptop's manufacturer can offer driver updates. For desktop machines, simply go to your graphics chip manufacturer's website and download the latest driver. Nowadays you almost never have to worry exactly which card you have, drivers usually work for an entire family of cards (ATI Radeon, nVidia GeForce, and so on).

Ik had het zelfde probleem maar nadat ik de pc opnieuw had opgestart was het probleem weg en werkte het gewoon.

nadat ik de pc opnieuw had opgestart was het probleem weg

Dat heb ik ook al meerdere malen geprobeerd. :D

Ik ga op zoek naar een andere driver voor mijn videokaart.

heb je wel gelezen wat de foutmelding is in het engels.
je hebt de laatste keer niet correct afgesloten.
leeg je cache eens.

Puppie: waar vind ik de cache?

Humpe: In jouw link zie ik niets staan over mijn vraag!

Daarom zou die site wel eens geblokeerd zijn.

[http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2005/08_augustus/11/binnenland/0811_1430_verbod_earth.xml

Laatst bewerkt:
daarm zou die site wel geblokkeerd, je kan er ook al niet meer opkomen, ik stop ook met de aanpassingen.

Laatst bewerkt:
start google earth
dan tools
dan options
dan cache
dan knop clear.

Ik wilde ook net Google Earth downloaden, maar kreeg deze melding van m'n virus scanner...

Denk ik toch nog maar even wacht gezien bovenstaande ervaringen.
googeearth8wn.jpg

Ik heb dezelfde dag google earth opgehaald en heb het rechtstreekslaten installeren dus niet eerst downloaden.
het gaat hier perfect.
misschien eens verwijderen en dan installeren rechtstreeks vanuit de google site.

Na het installeren van een nieuw Nvidia Geforce driver, kon ik Google Earth opstarten en de cache leegmaken.
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden en meedenken.
Enne Withaar, neger je virusscanner maar een keertje, het is een prachtig programma. Mijn NOD32 sloeg niet aan in ieder geval.

Waarschijnlijk bevat het programma een gelijkaardige code als sommige virussen, maar het is maar een heuristische analyse dus dan is dit een verkeerde melding.

James:)

Mja.. Zou je als programmaschrijven moeten proberen te voorkomen denk ik, waar mogelijk.

Maargoed, geen virussen hier van GEarth.

Zal ook wel geen echt virus zijn, maar wel iets dat opvalt.
Google is natuurlijk wel met meer dingen bezig.
Hun 2 GB mailbox wordt door hun gescand zodat ze je aanbiedingen kunnen sturen die 'passen bij de inhoud van je mail' die je ontvangt.
Hiermee hebben ze natuurlijk een prima beeld van waar de interesses van mensen liggen.
Maar ze scannen vermoedelijk niet alleen voor de verkoop van bepaalde producten, maar ook ook op andere soorten van begrippen...
En dan Google earth, denk je niet dat de CAI interesse heeft in de IP adressen van mensen die het midden oosten naar bv de locaties van kerncentrales in Amerika aan het kijken zijn...

Wie kijkt er hier nou eigenlijk van bovenaf naar wie?
Allemaal SF of ...?

Neuh, zal ongetwijfeld een kern van waarheid inzitten.

Of het allemaal al zo snel loopt als je zegt weet ik niet but who knows.. Er zijn zelfs al systemen wanneer je bepaalde boeken leent bij de bieb krijg je ook de fbi op je dak enzo :rolleyes:.

Maargoed dat is aardig offtopic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan